انفاق و کمک به محرومان اولویت مهم فرهنگی اجتماعی در «ماه رجب» است
کد خبر: 4193574
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل:

انفاق و کمک به محرومان اولویت مهم فرهنگی اجتماعی در «ماه رجب» است

حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده حمایت از خانواده‌های بی‌بضاعت را در اولویت اعمال خیرخواهانه در ماه رجب عنوان کرد و گفت: برکات ماه رجب سعادت دنیا و آخرت را برای بندگان الهی فراهم می‌سازد.

انفاق و کمک به محرومان اولویت مهم فرهنگی اجتماعی در «ماه رجب» استبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، ۲۲ دی‌ماه، با تبریک حلول ماه رجب و سالروز میلاد حضرت امام محمد باقر(ع)، در سخنانی تصریح کرد: عبادت و راز و نیاز به درگاه الهی در ایام خاص از جمله ماه رجب، قلب را بستری برای نزول رحمت الهی ساخته و آمادگی کافی را برای دریافت برکات و معرفت این ماه مبارک و نیز ایام پر فیض اعتکاف فراهم می‌آورد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل ارتقای فهم و ادراک بشری را عامل بهره مندی بیشتر از فیوضات اعمال عبادی عنوان کرد و گفت: خداوند قدر منزلت انسان را به حدی ارتقا بخشیده که به خاطر وجود انسان، امام زمان (عج) را برای بشریت نگه داشته و همواره در توجه و عنایات آن حضرت اعمال و عبادات مومنین از جمله نماز اول وقت با اقتدا به آن حضرت مورد قبول درگاه الهی قرار می‌گیرد.

حمایت از خانواده‌های بی بضاعت مهم‌ترین برنامه فرهنگی در ماه رجب

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل حمایت و دستگیری از نیازمندان و خانواده‌های بی‌بضاعت را مهم‌ترین کار خداپسندانه در ماه رجب برشمرد و افزود: به مناسبت ایام مبارک رجب خصوصا ولادت باسعادت مولی الموحدین امیرالمؤمنین حضرت علی(ع)، برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم انجام شده تا روحانیون، مداحان، کارکنان تبلیغات اسلامی، بنیاد هدایت نمایندگی استان اردبیل، هیئت‌های مذهبی، موسسات و خانه‌های قرآنی، با تهیه و جمع آوری کمک‌های خیرخواهانه مردم بزرگوار این استان، دل خانواده‌های بی‌بضاعت را شاد کنند.

جعفرزاده افزود: در ایام ماه رجب و سالروز میلاد امام علی(ع) گروه‌های جهادی در محلات با همکاری امامان محله بنیاد هدایت، خیرین و مردم نوع‌دوست در محلات، بسته ارزاق و بسته شیرینی تهیه و در بین خانواده‌های نیازمند و عاشقان ولایت توزیع می‌کنند.

وی حب و محبت اهل‌بیت(ع) را عامل اتصال انسان به عالم ملکوت برشمرد و افزود: حب اهل‌بیت(ع) محکم‌ترین راه تقرب به درگاه الهی است که این نوع محبت نوعی رابطه ولایی است، ولی باطن ولایت وقتی به اطاعت منجر می‌شود که همراه با حب باشد.

آغاز آئین معنوی اعتکاف از پنجم بهمن ماه در سراسر استان اردبیل

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل در ادامه به برگزاری آئین معنوی اعتکاف اشاره کرد و افزود: در روز‌های ۵ الی ۷ بهمن ماه همانند سال‌های گذشته مراسم معنوی اعتکاف در استان اردبیل با حضور برادران و خواهران در مساجد برگزار می‌شود.

جعفرزاده خاطر نشان کرد: اعلام اسامی مساجد محل اعتکاف در استان اردبیل و نیز فراخوان ثبت نام، در روز‌های آتی از طریق روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل در رسانه استانی و اخبار شبکه سبلان صدا و سیمای مرکز اردبیل و نیزشبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام
captcha