دشمن درصدد ترساندن مردم از حضور در انتخابات است
کد خبر: 4193544
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۴
در خطبه‌های نماز جمعه نایین مطرح شد

دشمن درصدد ترساندن مردم از حضور در انتخابات است

امام‌جمعه شهرستان نایین گفت: هدف رژیم صهیونیستی، ناامن نشان دادن ایران و ترساندن مردم از حضور در انتخابات است، ولی به فضل الهی و با هوشیاری و بصیرت ملت ایران، آنها با قدرت در انتخابات شرکت خواهند کرد.

محمد مطهرخو امام‌جمعه شهرستان نایینبه گزارش ایکنا از اصفهان، حجت‌الاسلام محمد مطهرخو، امام‌جمعه شهرستان نایین امروز، ۲۲ دی‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، ضمن تبریک فرارسیدن ماه رجب، ماه ریزش رحمت الهی بر بندگان و موالید این ماه اظهار کرد: ۲۶ دی‌ماه، سالروز فرار شاه معدوم در سال ۱۳۵۷ است که ملت ایران در فضای حیات‌بخش انقلاب توانست عنصری دست‌نشانده و خائن را از این کشور بیرون براند و از سلطه دوباره قلدران و جهان‌خواران در این کشور جلوگیری کند. این روز، یوم‌الله است و خدا نتیجه اتکا به قدرت‌های شیطانی را به همه نشان داد.

وی ادامه داد: سفرای آمریکا و انگلیس به شاه لقب ساق نازک داده بودند که به پشتیبانی، حمایت و نگهداری نیاز دارد و پهلوی هم به حمایت‌های آمریکا و انگلیس نیاز داشت؛ رضا شاه و محمدرضا شاه در ایران، قذافی در لیبی، مبارک در مصر، صدام در عراق و اشرف غنی در افغانستان، همه طعم تلخ اعتماد و اتکا به قدرت شیطانی و خانمان‌سوز آمریکا را چشیدند؛ برای همین است که رهبر حکیم و معظم انقلاب مدام به ایران قوی توصیه می‌کنند و دشمن بداند که حکومت بر مبنای ولایت فقیه، ساق نازک نیست، بلکه شجره مبارک و تنومندی‌ست که ان‌شاءالله بر تمام جهان سایه خواهد افکند.

امام‌جمعه شهرستان نایین با اشاره به شهادت نواب صفوی و یارانش در ۲۷ دی‌ماه ۱۳۳۴ و شهادت سیدمحمدمهدی حکیم در سال ۱۳۳۴ به دست رژیم بعث عراق تصریح کرد: استقلال و آزادی کنونی ایران اسلامی، خون‌آورد هزاران انسان شجاع، غیور، ایثارگر، فداکار و والامقام است که اغلب آنها جوانانی بودند که در رتبه‌های بالای انسانیت به شهادت رسیدند و شجره طیبه انقلاب اسلامی با بعضی از حرف‌ها و اقدامات ساده‌لوحانه نمی‌تواند به خطر بیفتد.

وی ضمن تسلیت مجدد حادثه تروریستی کرمان گفت: داعش که سگ متولد‌ و تربیت‌شده نامشروع آمریکا و رژیم صهیونیستی‌ است، مسئولیت این حادثه را به عهده گرفت که زوایایی دارد و لازم است بیان شود. گروهک تروریستی داعش در دو سال اخیر، به‌ویژه بعد از هلاکت سرکرده‌هایش در موضع ضعف قرار گرفت و به‌تدریج در مناطقی از سوریه و عراق به عملیات‌هایی دست زد. در سه ماه اخیر، همزمان با عملیات طوفان الاقصی، اقدامات تروریستی در کشورهای محور مقاومت افزایش پیدا کرد و علت این موج تحرکات داعش بعد از عملیات طوفان الاقصی این است که رژیم صهیونیستی می‌خواهد افکار عمومی جهان را از موضوع غزه منحرف کند، فشارهای بین‌المللی را کاهش دهد و در ایران به‌مثابه محور مقاومت القای ناامنی کند. اسرائیل با شهادت سیدرضی موسوی و عملیات تروریستی در کرمان می‌خواهد جنگ را در منطقه گسترش دهد و ایران را وارد آن کند تا بلکه آبروی رفته‌اش جبران شود.

مطهرخو با اشاره به هدف رژیم صهیونیستی برای ناامن نشان دادن ایران و ترساندن مردم از حضور در انتخابات بیان کرد: ان‌شاءالله به فضل الهی و با هوشیاری و بصیرت ملت ایران، مردم با قدرت و همت مضاعف در این انتخابات شرکت خواهند کرد و به‌عنوان نکته‌ای انتخاباتی یادآور می‌شوم که باید در کنار پیشرفت‌های کشور، عوامل کند شدن پیشرفت از جمله ضعف، بی‌انگیزگی، ناتوانی و نداشتن روحیه جهادی و انقلابی در بین برخی مسئولان و مدیران، نقش‌آفرینی‌های مخرب افراد بانفوذ و مافیای پنهان و آشکار قدرت و ثروت در امور کشور، توطئه‌های مستمر دشمنان و کم‌توجهی به الزامات فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، محیط‌زیستی و امنیتی در طرح‌ها و برنامه‌ها را در نظر گرفت و آنها را برطرف کرد تا این پیشرفت‌ها با سرعت بیشتری انجام شود.

وی با اشاره به مشکل زمین و مسکن در شهرستان نایین تأکید کرد: زمین و مسکن کالایی سرمایه‌ای نیست، بلکه کالایی اجتماعی‌ست که برخی برای سود بیشتر، زمین و خانه‌ای تهیه و آن را رها می‌کنند تا در سال‌های آینده افزایش قیمت پیدا کند و این موضوع، یکی از مشکلات جوانان است که هزینه‌ها و اجاره‌های زیاد سبب شده تا آنها از این قضیه رنج ببرند و این حق‌الناس به شمار می‌رود.

امام‌جمعه شهرستان نایین در ادامه گفت: مردم حق دارند مطالبه‌گر باشند؛ اما گاهی شیوه مطالبه‌ را نمی‌دانند که در نتیجه مطالبه‌گری به تخریب تبدیل می‌شود و خودشان و جامعه را گرفتار می‌کنند.

وی در پایان تأکید کرد: مطالبات مؤمنان، سبک زندگی اسلامی است؛ اما متأسفانه می‌بینیم که رسانه ملی ما گاهی قدم غلط برمی‌دارد و با فیلم‌ها، تبلیغات و آگهی‌های تلویزیونی، سبک زندگی غربی، تجمل‌گرایی، اسراف و روابط نامتعارف را رواج می‌دهد که ان‌شاءالله برادران، خواهران و کاندیداهای محترم متوجه این موضوع باشند‌.

فاطمه نصیری نایینی

انتهای پیام
captcha