احداث «خانه‌های امید» گامی مهم در حفظ سلامت و نشاط بازنشستگان است
کد خبر: 4192568
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۳

احداث «خانه‌های امید» گامی مهم در حفظ سلامت و نشاط بازنشستگان است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان با تأکید بر اهمیت حفظ سلامت و نشاط بین بازنشستگان، احداث «خانه‌های امید» در شهرستان‌های سنندج و سقز را گامی مهم و مؤثر در راستای دستیابی به این هدف ارزیابی کرد.

دیدار رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با رئیس سازمان بازنشستگان

به گزارش ایکنا از کردستان، اکبر محمدی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان امروز، 17 دی در دیدار با مدیر صندوق بازنشستگی کشوری و جمعی از بازنشستگان این استان با تأکید بر لزوم تکریم بازنشستگان و تلاش در جهت رفع مشکلات معیشتی آنان از بازنشستگان به عنوان گنجینه‌های ارزشمندی نام برد و گفت: بازنشستگان با وقف بیش از سی سال از بهترین زمان عمر خود به مردم توانسته‌اند با کسب کوله‌باری از تجربه و دانش پا به مرحله جدیدی از زندگی خود بگذارند که در این بین استفاده از تجربیات ارزشمند آن‌ها توسط دستگاه‌های اجرایی می‌تواند روند چابک‌سازی و ارائه خدمت به جامعه را تسریع ببخشد.

وی با تأکید بر اهمیت حفظ سلامت و نشاط بین بازنشستگان، احداث «خانه‌های امید» در شهرستان‌های سنندج و سقز را گامی مهم و مؤثر در راستای دستیابی به این هدف ارزیابی کرد و افزود: امیدواریم با پیگیری‌های صندوق بازنشستگی کشوری در استان و مساعدت استاندار کردستان شاهد احداث و بهره‌برداری از خانه‌های امید در کلیه شهرستان‌های سطح استان باشیم .

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان به مطالبات پایان خدمت بازنشستگان اشاره و بیان کرد: پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان به صورت کشوری انجام می‌گیرد اما مسئولان استانی هم با جدیت تمام در حال پیگیری موضوع و حل مشکلات این قشر زحمتکش هستند.

وی با اشاره به این که کسورات حقوق دوران خدمت کارکنان دولت به صندوق‌های بازنشستگی واریز شده و این صندوق‌ها زیر مجموعه دولت نبوده و به صورت غیر دولتی اداره می‌شوند، گفت: دولت در راستای خدمت به بازنشستگان در سال جاری مبلغ 351 هزار میلیارد تومان جهت کمک به بازنشستگان و حمایت از صندوق‌های بازنشستگی به این صندوق‌ها پرداخت کرده است.

محمدی در پایان از عزم دولت جهت همسان‌سازی حوق بازنشستگان خبر داد و گفت: امیدواریم با تأمین منابع مالی این طرح شاهد تحولی عظیم در وضعیت معیشتی بازنشستگان در کشور بویژه در استان کردستان باشیم.

انتهای پیام
captcha