فراخوان ثبت‌نام اولین مسابقه «تلاوت قرآن» ویژه جوانان و نوجوانان در کردستان اعلام شد
کد خبر: 4192426
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۴

فراخوان ثبت‌نام اولین مسابقه «تلاوت قرآن» ویژه جوانان و نوجوانان در کردستان اعلام شد

رئیس اداره قرآن اوقاف و امور خیریه استان کردستان از اعلام فراخوان ثبت‌نام اولین مسابقه «تلاوت قرآن» ویژه جوانان و نوجوانان در کردستان خبر داد و گفت: 20 دی‌ماه آخرین فرصت ثبت‌نام در این دوره از مسابقات اعلام شده است.

خلیل همتی، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان کردستان

خلیل همتی، رئیس اداره قرآن اوقاف و امور خیریه استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، گفت: مسابقه تلاوت قرآن ویژه نوجوانان و جوانان برای اولین بار به همت سازمان اوقاف و امورخیریه برگزار می‌شود.

وی از سرمایه‌گذاری ویژه این سازمان برای جشنواره تلاوت‌های تقلیدی خبر داد و افزود: جوایز این جشنواره از تمام مسابقات داخل کشور به جز مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بیشتر است.

رئیس اداره قرآن اوقاف و امور خیریه استان کردستان با اشاره به اینکه به نفرات اول تا ششم هر رشته از ۱۰۰ میلیون تا ۱۵۰ میلیون تومان جایزه تعلق می‌گیرد، بیان کرد: مسابقه تلاوت قرآن مذکور در دو رده سنی 12 تا 17 و 17 تا 22 سال برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را استعدادیابی از میان نوجوانان و جوانان برای پرورش و ارتقای نسل آینده قاریان ایران دانست و افزود: این جشنواره شامل فرازخوانی تقلیدی از سبک‌ تمام قاریان مشهور مصری مثل اساتید عبدالباسط، منشاوی، مصطفی اسماعیل، شحات انور و... است.

همتی قاریان تا 20 دی ماه فرصت ثبت‌نام در این دوره از مسابقات را دارند، بیان کرد: این جشنواره در دو مرحله غیرحضوری و حضوری برگزار می‌شود که دارای مرحله حذفی نیز می‌باشد و جایزه راهیابی به مرحله حضوری آن جایزه‌ای عمومی به مبلغ 10 تا 15 میلیون تومان خواهد بود.

وی در پایان یادآور شد: قاریان نوجوان و جوان می‌توانند 2 یا 3 فراز (یا نفس) 1 دقیقه و 30 ثانیه‌ای را تقلید و به صورت صوتی ضبط  و  نهایتاً تا 20 دی 1402 با استفاده از آدرس اینترنتی https://mosabeghatoghaf.ir/telavat.aspx  ثبت‌نام و ارسال کنند.

انتهای پیام
captcha