بانوان از شخصیت والای حضرت فاطمه(س) الگو بگیرند
کد خبر: 4191563
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹
امام جمعه موقت خرم‌آباد:

بانوان از شخصیت والای حضرت فاطمه(س) الگو بگیرند

حجت‌الاسلام والمسلمین بهروز شمسی‌فر با بیان اینکه حضرت فاطمه(س) مصداق «خیر کثیر» در آیه «إِنَّا أَعْطَيْنَاكَ الْكَوْثَرَ» است، گفت: حضرت زهرا(س) اسوه و الگوی امام زمان(عج) است، لذا شایسته است زنان و دختران ما همچون حضرت ولی‌عصر(عج) حضرت زهرا(س) را الگوی خود قرار دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهروز شمسیفر، امام جمعه موقت خرم‌آبادحجت‌الاسلام والمسلمین بهروز شمسی‎فر، امام جمعه موقت خرم‎آباد در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با گرامیداشت سالروز ولادت باسعادت حضرت زهرا(س) و بزرگداشت مقام مادر گفت: حضرت فاطمه(س) مصداق آیه «إِنَّا أَعْطَيْنَاكَ الْكَوْثَرَ» است، در این آیه «الْكَوْثَرَ» به معنای خیر کثیر و فراوان است.

وی با بیان اینکه دشمنان و مشرکان به پیامبر اکرم(ص) به خاطر اینکه فرزند پسر نداشت لقب «الْأَبْتَرُ» دادند، افزود: ما می‎بینیم به برکت وجود حضرت فاطمه(س) چه نسل با برکتی از پیامبر اکرم(ص) به جا مانده، که جای‌جای عالم از اثرات این نسل وجود دارد.

شمسی‎فر اضافه کرد: از نسل حضرت فاطمه(س) از لحاظ علمی، اخلاقی، فرهنگی، اقتصادی فرزندان و بزرگانی مانند حضرت امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری، سیدحسن نصرالله متولد شده، اما در مقابل دشمنان اهل‌ بیت(ع)، بنی‌امیه و بنی‌عباس کجا هستند؟ ما می‌بینیم که نسلی از این خاندان شرک باقی نمانده است.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) اسوه و الگوی حضرت حجت(عج) است، اضافه کرد: حضرت مهدی(عج) فرموده است: «اِنَّ لی فی ابنة رسولِ الله اُسوةٌ حَسَنَةٌ؛ دختر پیغمبر اسوه نیکویی برای من است»، امام زمانی که انبیا و اولیا همه بشارت آمدن او را داده‌اند، امید عالم، عصاره و چکیده همه انبیا و اولیاست از حضرت فاطمه(س) الگو می‎گیرد.

امام جمعه موقت خرم‎آباد افزود: حضرت امام جعفرصادق(ع) نیز در وصف حضرت فاطمه(س) فرموده است: «اگر حضور مهدی را درک کنم کمر خدمت بر او می‌بندم، یک این‌چنین امامی حضرت زهرا(س) را اسوه خود قرار می‌دهد، لذا شایسته است همه مردان و زنان و دختران ما همچون حضرت ولی‌عصر(عج) مادرش حضرت زهرا(س) را سرمشق و الگوی خود قرار دهند.

وی به احادیثی از ائمه‌ اطهار(ع) درباره جایگاه و شخصیت والای حضرت فاطمه(س) اشاره کرد و گفت: امام صادق(ع) فرموده است: «هر کس به شناخت حقیقی فاطمه(ع) دست یابد، بی‌گمان شب قدر را درک کرده است» و نیز نبی مکرم اسلام درباره آثار محبت به فاطمه(س) می‎فرمایند: «هر کس فاطمه دخترم را دوست بدارد، در بهشت با من است و هر کس با او دشمنی ورزد، در آتش دوزخ است»؛ پیامبر(ص) همچنین درباره خلقت فاطمه(س) فرموده است: «بی‌شک فاطمه(ع) حوریه‌ای است که به‌صورت انسان آفریده شده است.»

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) در صبر، عفاف، عبادت، تبعیت از ولایت، سخاوت و علم الگو و اسوه است، اظهار کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) ملقب به راضیه مرضیه بودند، یعنی به مقام رضا رسیده بودند و هیچ‌گاه در زندگی خود با ان همه مشکلات و مصیبت‌ها، شکایتی نکرد و این یکی از مهمترین ویژگی‌های این بانوی بزرگوار اسلام است.

انتهای پیام
captcha