برگزاری جشن «دست‌بوسی مادر» در خانه قرآن روستای معراج اسدآباد
کد خبر: 4191225
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷

برگزاری جشن «دست‌بوسی مادر» در خانه قرآن روستای معراج اسدآباد

مدیر خانه قرآن معراج روستای قاسم‌آباد لک‌لک شهرستان اسدآباد از برگزاری جشن ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) در این خانه قرآنی خبر داد و گفت: فرزندان روستا طی این مراسم با دست‌بوسی مادران از آنها تجلیل می‌کنند.

دست بوسی مادراننرگس کریمی، مدیر خانه قرآن معراج روستای قاسم‌آباد لک‌لک شهرستان اسدآباد در گفت‌وگو با ایکنا از همدان اظهار کرد: در راستای بزرگداشت روز مادر و سالروز میلاد بانوی بزرگ اسلام، حضرت فاطمه(س) مراسم جشنی در این مرکز برگزار می‌شود.

وی از برنامه‌های این خانه قرآنی، راه‌اندازی پویشی با عنوان «دست‌بوسی مادر» را عنوان کرد و گفت: متأسفانه مادر شهید در روستا نداریم اما از همه مادران روستا در این مراسم با دست‌بوسی فرزندان از آنها تقدیر می‌شود. همچنین از مادران زیر ۴۰ سال دارای سه فرزند و بیشتر تقدیر می‌شود، این برنامه در راستای طرح «شکوه مادری» و تبیین اهمیت جوانی جمعیت برگزار می‌شود.

کریمی پخت آش نذری با کمک بانوان روستا و اجرای گروه سرود و مولودی، اهدا جایزه به اسامی هم‌نام حضرت زهرا(س) و سفره صلوات و قرائت سوره نور هدیه به حضرت زهرا(س) را از جمله برنامه‌های این جشن عنوان کرد.

مدیر خانه قرآن معراج روستای قاسم‌آباد لک‌لک شهرستان اسدآباد درباره فعالیت‌های این خانه قرآن گفت: مجوز این مجموعه قرآنی روستا در سال ۱۳۹۷ از اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسدآباد گرفته شده است و در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) واقع شده است. بنده از آبان‌ماه ۱۴۰۱ در خانه قرآنی معراج مشغول به فعالیت شدم که با حضور حداکثری بانوان، کودکان و نوجوانان این روستا روبرو شدم. در این خانه قرآن کلاس رو‌خوانی و روانخوانی قرآن‌کریم، کلاس احکام ویژه بانوان، کلاس حفظ قرآن ویژه‌ کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

کریمی افزود: در حال حاضر برگزاری برنامه سه‌شنبه‌های مهدوی، قرائت هفتگی دعای ندبه، روضه‌های خانگی، کمک‌های مؤمنانه، پخت شام نذری در مناسبت‌های مختلف با کمک بانوان روستا و تولیدات رسانه‌ای از جمله چندین تولید محتوا با محوریت حجاب و عفاف و مناسبت‌های مذهبی که توسط دختران نوجوان روستا انجام شده از برنامه‌‎های این مجموعه است.

وی در ادامه سایر برنامه‌های این مجموعه را برگزاری برنامه‌های ورزشی و تفریحی و زیارتی نام برد و گفت: برگزاری مراسم پیاده‌روی دسته جمعی، برگزاری مسابقات فوتبال دستی، تنیس روی میز و اعزام اعضای خانه قرآن به اردوی زیارتی و سیاحتی از برنامه‌های این خانه قرآنی در طول سال است.

انتهای پیام
captcha