تظاهرات میلیونی مردم مالزی در همبستگی با غزه برگزار می‌شود
کد خبر: 4190851
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۳

تظاهرات میلیونی مردم مالزی در همبستگی با غزه برگزار می‌شود

رئیس شورای مشورتی سازمان‌های اسلامی مالزی اعلام کرد در حال برنامه‌ریزی یک راهپیمایی میلیونی با حضور هزار سازمان غیردولتی این کشور است.

به گزارش ایکنا به نقل از سان، تقریباً یک میلیون مالزیایی برای شرکت در راهپیمایی عظیم به عنوان ژست همبستگی با فلسطین که قرار است در 24 فوریه سال آینده در کوالالامپور برگزار شود، شرکت خواهند کرد.

محمد عزمی عبدالحمید، رئیس شورای مشورتی سازمان‌های اسلامی مالزی (Mapim) اظهار داشت که این برنامه که به نام (تظاهرات میلیونی برای فلسطین) نامگذاری شده با هدف ابراز حمایت از مبارزات مردم فلسطین و فراخوان برای توقف فوری جنگ در غزه برگزار خواهد شد.

وی به عنوان هماهنگ کننده این برنامه گفت که قصد دارند 1000 سازمان غیردولتی (NGO) را برای شرکت در این راهپیمایی دعوت کنند.

عزمی عبدالحمید افزود: آنها در حال حاضر در مراحل برنامه ریزی در خصوص محل برگزاری این تجمع بزرگ هستند و قصد دارند از مقابل سفارت آمریکا عبور کنند. وی خواستار همکاری مسئولان برای اطمینان از امنیت و آرامش این مراسم شد.

وی در یک کنفرانس مطبوعاتی امروز گفت: این تظاهرات پیام قدرتمندی از سوی مردم مالزی به سازمان ملل خواهد فرستاد تا فورا مداخله کند و اسرائیل را از ادامه جنایات خود در غزه باز دارد.

در همین حال، تیان چوآ، نماینده سابق پارلمان باتو که همچنین به عنوان سخنگوی دبیرخانه همبستگی فلسطین (SSP) فعالیت می‌کند گفت که راهپیمایی همبستگی برای فلسطین در نزدیکی سفارت آمریکا در اعمال فشار موفق بوده است و فردا شب به اوج خود می‌رسد. 

او گفت: شمارش معکوس سال نو را از ساعت 9 شب فردا آغاز می‌کنیم و 1000 شرکت کننده در این برنامه حضور خواهند داشت تا همبستگی و موضع قاطع خود را در قبال مسئله فلسطین نشان دهیم.

انتهای پیام
captcha