مساعدت گروه‌های جهادی در بهسازی مدارس استمرار داشته باشد
کد خبر: 4190380
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۶

مساعدت گروه‌های جهادی در بهسازی مدارس استمرار داشته باشد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان فارس با اشاره به وضعیت مناطق محروم شیراز خواستار استمرار مساعدت گروه‌های جهادی در بهسازی مدارس این مناطق شد.

بازدید از مناطق محروم شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، بعد از برگزاری میز خدمت محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس در محله کم برخوردار شیراز، یکی از تأکیدات ایشان بررسی و رفع مشکلات مدارس مناطق محروم شیراز بوده است. در همین راستا مدیران کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان فارس و آموزش و پرورش فارس امروز، 6 دی‌ماه بازدیدی از مدارس محلات بلوار اتحاد و منطقه سعدی داشتند.

در این بازدید 8 تیم تخصصی از بخش‌های مختلف آموزش و پرورش فارس و اعضای قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی از 20 آموزشگاه این دو محله بازدید کردند.

محمدخلیل خرد، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس فارس در حاشیه بازدید از هنرستان خوارزمی شهرک سعدی شیراز گفت: انتظار داریم مساعدت  گروه‌های جهادی همچنان در بهسازی مدارس با این اداره‌کل استمرار داشته باشد.

وی بیان کرد: در حوزه نوسازی مدارس ابتدا کمبودها و نقایص فضاهای آموزشی رصد و سپس به ترتیب اولویت در نوبت رسیدگی قرار می‌گیرند.

محمدخلیل عسکری، مدیرکل آموزش و پرورش فارس هم در این بازدید گفت: رفع اساسی مشکلات حوزه آموزشی محله سعدی نیازمند سیاست‌گذاری‌های کلان  و برنامه‌ریزی دقیق است.

وی تصریح کرد: فلسفه شکل‌گیری قرارگاه جهادی رسیدگی به مناطق کم‌برخوردار است لذا رهبر کبیر انقلاب نیز بر این موضوع تاکید داشتند.

عسکری با بیان اینکه بازدید میدانی باعث دلگرمی جامعه و تقویت امید در بین مردم می‌شود، گفت: فعالیت دو اداره‌کل آموزش و پرورش و نوسازی توسعه و تجهیز مدارس مکمل یکدیگر هستند لذا سیاست‌های کلان مشترک را به زودی تعیین می‌کنیم.

عسکری ادامه داد: بیشتر مدارس ابتدایی در بلوار اتحاد قرار دارند نظیر مدرسه امام جواد(ع) نیاز به تخریب و بازسازی دارد  لذا با توجه به اعلام آمادگی خیر در صورت تامین زمین مناسب در دستور بازسازی قرار می‌گیرد.

بنا بر این گزارش، مدارس میثم تمار، شهید رحیم دل، فیض ۱ و ۲، هنرستان خوارزمی، دبستان سعدی، آموزشگاه سیف‌الله دهقان، نظام رنجبر، مدرسه امام جواد(ع)، شهدای ارتش، هنرستان فاطمیه، دبستان شهید شکوهی، آموزشگاه شهید اسلامی نسب، دبستان حضرت رقیه سعدی، شهید چمران تربر جعفری و ...، از جمله مدارسی بودند که در حضور یک روزه مدیرکل آموزش و پرورش فارس و اعضای قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر در ناحیه 4 شیراز مورد ارزیابی  قرار گرفتند.

فرسودگی آسفالت برخی مدارس، کمبود سیستم سرمایشی و گرمایشی، هوشمندسازی مدارس، کمبود نمازخانه در برخی مدارس، تجهیز سالن ورزشی ۹ دی به‌عنوان کانون کشتی دانش‌آموزی و نصب کفپوش سالن ورزشی حیاط طیبه، تامین تجهیزات ورزشی مدارس داریون و ترمیم و بازسازی محوطه مدارس به عنوان کلاس درس تربیت بدنی توسط نوسازی  و ...، از جمله مسائلی بود که در این بازدیدها مطرح شد.

انتهای پیام
captcha