پژوهش‌های جهاددانشگاهی مرکز خدمت‌رسانی به جامعه بشری است
کد خبر: 4190310
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۴

پژوهش‌های جهاددانشگاهی مرکز خدمت‌رسانی به جامعه بشری است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری گفت: پژوهش‌ها و تحقیقات جهاددانشگاهی منشأ خدمت به مردم و بشریت است.

احمدرضا دالوند، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، احمدرضا دالوند، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان، در مراسم تودیع و معارفه رئیس جهاد دانشگاهی لرستان که در سالن همایش‌های شهید سلیمانی دانشگاه لرستان برگزار شد، جهاددانشگاهی را پس از انقلاب اسلامی نهادی برخاسته از نظام با رویکرد اسلامی‌ بسیار حائز اهمیت برشمرد و افزود: همواره رهبر معظم انقلاب تأکیداتی بر این مرکز علمی و پژوهشی داشتند.

وی ادامه داد: اگر به پیشینه دانشگاهی در کشور توجه کنیم، از ابتدا نقص مهمی مانند کاربردی نبودن تحقیقات و پژوهش‌هايی که صورت می‌گرفت، وجود داشت که پس از اتمام کار در کتابخانه‌ها بایگانی می‌شد و برای مردم و نظام ثمری نداشت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در ادامه به تأکیدات مقام معظم رهبری بر تأسیس و راه‌اندازی اینچنین مراکز پژوهشی برای رفع این نقص مهم اشاره و عنوان کرد: موضوع مهمی که‌ باید در کارها و مسئولیت‌ها مدنظر قرار گیرد، این‌ است که برنامه‌ها و اقدامات ما منتج به چه نتیجه‌ مناسبی شود.

وی ادامه داد: در گام‌هایی که برمی‌داریم و یا برنامه‌ریزی‌هایی که انجام می‌شود در نهایت باید خروجی آن مشخص و خدمت به مردم و بشریت باشد، چراکه فلسفه تمام اقدامات و اتفاقات باید خدمات‌رسانی به مردم باشد.

دالوند با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی به خوبی در این مسیر حرکت کرده و نمونه آن پژوهش‌ها و تحقیقاتی بوده که مورد تأکیدات مقام معظم رهبری است، افزود: این پژوهش‌ها تبدیل به منشأ خدمت به بشریت شده است و نه تنها در کشور بلکه خارج از مرزها دانش و پژوهش‌های این مرکز استفاده می‌شود.

انتهای پیام
captcha