جهاد دانشگاهی نهادی مبتنی بر دانش است
کد خبر: 4190300
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۱

جهاد دانشگاهی نهادی مبتنی بر دانش است

رئیس دانشگاه لرستان گفت: جهاد دانشگاهی مرکب از دو کلیدواژه جهاد و دانش است، نهادی که مبتنی بر دانش است و اساساً همه پیامبران برای همین مفهوم آمده‌اند.

علی نظری، رئیس دانشگاه لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان، ششم دی ماه در آئین تودیع و معارفه رئیس جهاد دانشگاهی لرستان که در سالن همایش شهید سلیمانی دانشگاه لرستان برگزار شد، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی مرکب از دو کلیدواژه جهاد و دانش است، نهادی که مبتنی بر دانش است و اساساً همه پیامبران برای همین مفهوم آمده‌اند که بگویند این انسان‌ها اول بایسته است که مسئولیت‌های خود را بشناسید، توانمندی‌های خود را متذکر شوید و آن را بر طبق اخلاص بگذارید برای مردمان و همان صراط مستقیم.

وی ادامه داد: مصداق بارز این امر می‌شود شهید سلیمانی که همه وجود خود را در طبق اخلاص می‌گذارد، مصداق اتم این آیه از قرآن کریم که تمام خود را برای حل نظام مسائل بگذارید می‌شود دکتر کاظمی آشتیانی، شهید رضی موسوی و تمام شهدایی که خود را وقف کردند.

نظری افزود: شهید خود را به اندازه همه نظام هستی دیده بنابراین بُخل نمی‌ورزد، جهاد دانشگاهی نیز همین مفهوم است، در قرآن کریم آمده اگر می‌خواهی با دشمن بجنگی با عدد و تحلیل و آمار و آگاهانه بجنگ و بدان توانمندی‌ها و قوت و ضعف خودت چیست؟

رئیس دانشگاه لرستان گفت: جهاد دانشگاهی و همه دانشگاهیان باید این مبنا را داشته باشند، اولاً اعتقاد داشته باشد که بایسته است انسان تمام وجود خود را برای دیگران انفاق کند و این انفاق دانش‌بنیان، آگاهانه و از سر بصیرت باشد که همه انبیاء برای ترویج بصیرت آمدند و 9 دی را رقم می‌زند و نتیجه آن می‌شود شهادت سردار سلیمانی که شاهد آن بودیم.

انتهای پیام
captcha