درخواست تحریم برندهای حامی اسرائیل در تظاهرات لندن
کد خبر: 4189669
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۳

درخواست تحریم برندهای حامی اسرائیل در تظاهرات لندن

صدها شرکت‌کننده در تظاهرات حمایت از مردم فلسطین در لندن، خواستار تحریم محصولات شرکت‌های حامی رژیم صهیونیستی شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از گاردین،  صدها شرکت‌کننده در تظاهرات حمایت از فلسطین در مرکز لندن، از خریداران کریسمس خواستند از فروشگاه‌های مرتبط با اسرائیل اقلام خریداری نکنند.


بیش از 400 تظاهرات‌کننده از میدان سوهو، در سراسر خیابان آکسفورد، راهپیمایی کردند؛ آنها در خارج از فروشگاه پوما جمع شدند و شعار سر دادند: «تعطیل کنید.»
تیم ملی فوتبال [اسرائیل] توسط برند پوشاک ورزشی پوما حمایت مالی می‌شود.
نام پوما در لیستی از برندهای تجاری برای تحریم بر روی اعلامیه‌هایی که تظاهرات‌کنندگان پخش می‌کردند دیده می‌شد.

در طول راهپیمایی، معترضان پرچم‌های فلسطین را به اهتزاز درآوردند، موسیقی پخش کردند و دود رنگی قرمز، سیاه، سبز و سفید به رنگ پرچم فلسطین را منتشر کردند؛ آنها بنرهایی در دست داشتند که نشان‌دهنده همبستگی با غزه بود در حالی که برخی ورودی فروشگاه پوما را مسدود کردند.

یکی دیگر از فروشگاه‌های زارا برند مشهور مد لباس بود که در اوایل ماه جاری مجبور شد یک آگهی آنلاین را به دلیل شکایت‌ از تصویری که تداعی‌کننده جنایات اسرائیل در غزه بود، حذف کند.

دو شعبه زارا هدف تظاهرات‌کنندگان قرار گرفت که شعار می‌دادند: زارا، زارا، تو نمی‌توانی پنهان شوی، از نسل‌کشی دست بردار. مأموران امنیتی فروشگاه‌های زارا را تعطیل و از آنها محافظت می‌کردند.

با شروع تظاهرات از میدان سوهو، معترضان شعار «فلسطین را آزاد کنید» سر دادند. در بروشورهای توزیع شده نوشته شده بود: در شرایط نسل‌کشی فلسطینیان کریسمس معمول وجود ندارد. بریتانیا همدست جنایتکاران است.

در بیانیه پلیس آمده است: تظاهرات یک رویداد از پیش برنامه‌ریزی شده توسط گروه Sisters Uncut بود. پلیس در آنجا حضور داشت و کسی دستگیر نشد.     

انتهای پیام
captcha