شورای نگهبان چشم بینای نظام در انتخابات است
کد خبر: 4189318
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۶

شورای نگهبان چشم بینای نظام در انتخابات است

امام جمعه کرج با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: شورای نگهبان به عنوان چشم بینای نظام، مراقبت می‌کند تا تخلف و خطایی صورت نگیرد و انتخابات به سلامت برگزار شود.

آیت الله سیدمحمد مهدی حسینی همدانی امام جمعه کرج

به گزارش ایکنا از البرز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی، امام جمعه کرج، یکم دی‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه شهر کرج گفت: ششم دی ماه مصادف با ۱۳ جمادی‌الثانی، سالگرد وفات حضرت ام‌البنین (س) مادر حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) به عنوان روز تکریم مادران و همسران شهدا نامگذاری شده است.

وی تکریم مادران، همسران و فرزندان شهدا را در حقیقت تکریم شهدا دانست و مطرح کرد: با تکریم خانواده‌های شهدا، در واقع ارزش‌های الهی تکریم و موجب می‌شود نسل‌های آینده سبک زندگی شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت و تربیت شهدایی را فراموش نکنند.

امام جمعه کرج با اشاره به اینکه در این دیدارها خانواده‌های شهدا نیز بسیار خوشحال و روحیه آنها تقویت می‌شود، بیان کرد: در دیدارهایی که صورت می‌گیرد، خواسته این خانواده‌ها از مردم و نسل حاضر، پاسداری از امانت‌های انقلاب است.

حسینی‌همدانی در ادامه بافت‌های فرسوده شهرها را تهدیدی بزرگ در این زمینه دانست و مطرح کرد: مقاوم‌سازی و بازسازی این بافت‌ها، رعایت شاخص‌های ساخت و ساز هنگام احداث ساختمان‌ها، توجه ویژه به مدیریت صحیح بحران و ترمیم نقص‌های ساختاری و برنامه‌ای آن در این زمینه تأثیرگذار است.

وی با تاکید بر اینکه دولت می‌تواند با استفاده از روحیه همدلی و فعالیت گروه‌های جهادی و انقلابی نسبت به بازسازی مدیریت بحران اقدام کند، گفت: یکی از مسائل مهم در امر انتخابات که می‌تواند در ایجاد حماسه و مشارکت و رقابت بالا نقش داشته باشد و اخلاق و ادب اجتماعی را نشان دهد، حفظ حرمت و رعایت قانون است.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمین رعایت قانون از سوی مردم اظهار کرد: همه باید در مقابل قانون خاضع باشند و به آنچه دستگاه‌ها، نهادهای نظارتی و اجرایی بر اساس قانون می‌گویند، توجه و عمل کنند. شورای نگهبان نیز به عنوان چشم بینای نظام، مراقبت می‌کند تا تخلف و خطایی صورت نگیرد و انتخابات به سلامت برگزار شود.

امام جمعه کرج بیان کرد: معمولاً هنگام انتخابات زمزمه‌هایی با هدف بی‌اعتماد کردن مردم نسبت به سلامت انتخابات آغاز می‌شود؛ مراقب باشید ارزش و جایگاه شورای نگهبان تضعیف نشود، اعضای این شورا به خوبی می‌دانند که رأی آنها حق‌الناس است، لذا نگذارید خناسان اعتماد شما را به این دستگاه کاهش دهند.

حسینی‌همدانی در ادامه ضمن تبریک چهارم دی‌ماه، سالگرد ولادت حضرت عیسی مسیح (ع) مطرح کرد: این پیامبر بزرگ در هنگامه ظهور حضرت ولیعصر (عج) همراه و ولی خداست و با گفتار و رفتار خود به امام زمان (عج) در در هم کوبیدن ظلم و فساد کمک می‌کند و پشت سر حضرت نماز می‌خواند.

وی تصریح کرد: حاکمان ظالم و ستمگر عالم که خود را مسیحی می‌دانید، در ایام ولادت این حضرت دست از ظلم و جنایت بر بشریت بردارید. اگر حضرت عیسی مسیح امروز بود، ظلم‌هایی که توسط سران کشورهای مسیحی به مردم روا می‌شود را می‌پسندید؟

نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: اگر کسی قائل باشد که حضرت به این جنایات راضی است، به مکتب، مذهب و دین مسیحیت و حضرت مسیح کافر است. این حضرت در مقابله مستقیم با طاغوتیان و به طور همزمان با دو جریان مستکبرین رومی و علمای منحرف یهود در حال مبارزه بود.

 

انتهای پیام
captcha