دبیر کانون مهدویت جهاد دانشگاهی واحد لرستان معرفی شد + عکس
کد خبر: 4188861
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۱

دبیر کانون مهدویت جهاد دانشگاهی واحد لرستان معرفی شد + عکس

طی مراسمی با حضور مسئول بنیاد فرهنگی امام مهدی(عج) لرستان، دبیر کانون مهدویت جهاد دانشگاهی واحد این استان معرفی شد.

معارفه دبیر کانون مهدویت جهاد دانشگاهی واحد لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، در نشست هم‌اندیشی کانون‌های دانشجویی مهدویت دانشگاه‌های استان لرستان که امروز، 28 آذرماه به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی لرستان و با حضور حجت‌الاسلام محمدجواد چراغی، مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان لرستان، امین آزادبخت، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی واحد لرستان، احمد حاتمی، مدیر سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی لرستان به میزبانی بنیاد فرهنگی امام مهدی موعود(عج) استان لرستان برگزار شد، دبیر کانون مهدویت جهاددانشگاهی لرستان معرفی شد.

قرارگاه فرهنگ مهدویت در جهاد دانشگاهی لرستان تشکیل می‎شود

امین آزادبخت، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی واحد لرستان در این نشست، با تأکید بر ضرورت تشکیل قرارگاه فرهنگ مهدویت در استان، گفت: هدف از تأسیس کانون‌ مهدویت گسترش معرفت امام‌شناسی در جامعه، آماده‌سازی جامعه مهدوی، ارتقای فرهنگ مهدویت به خصوص در بین جوانان و آشنایی آنان با فرهنگ انتظار برای زمینه‌سازی ظهور امام‌ زمان(عج) است که امید است کانون مهدویت جهاددانشگاهی لرستان که فعالیت خود را به تازگی آغاز کرده بتواند در این مسیر موفق عمل کند.

وی با اشاره به اینکه دانشجویان به عنوان عناصر اثرگذار و پُر انرژی و فعال جامعه می‌توانند به عنوان یک ظرفیت فرهنگی در راستای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ مهدوی مورد استفاده قرار گیرند، اضافه کرد: جنبش‌های دانشجویی می‌توانند با جریان‌سازی فرهنگ مهدویت در فضای دانشگاه زمینه ترویج معارف مهدوی را در جامعه دانشگاهی فراهم سازند.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی واحد لرستان ادامه داد: جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد بین دانشگاهی و با وجود ظرفیت‌های متنوع رسانه‌ای و دانشجویی می‌تواند به عنوان مرکز ثقل کانون‌ها و تشکل‌های دانشجویی نقش فزاینده‌ای در راستای همگرا کردن تشکل ‌دانشجویی ایفا نماید، که در این راستا قرارگاه فرهنگ مهدویت در جهاد دانشگاهی تشکیل خواهد شد.

وی گفت: با توجه به ماهیت علمی و فرهنگی فعالیت‌های دانشجویی انتظار می‎رود کانون‌های مهدویت از منظر علمی و به دور از کلیشه و موازی‌کاری با سایر مجموعه‌های فرهنگ مهدویت و با استفاده از ابزارهای مختلف رسانه‌ای، هنری، فرهنگی، تولید محتوا و ... نسبت به ترویج معارف اهل‌بیت(ع) و مهدویت فعالیت کند.

آزادبخت تبیین الگوی صحیح انتظار بر اساس نگرش اسلام ناب محمدی و اندیشه‌های انقلاب اسلامی با بهره‌گیری ازدیدگاه‌های امامین انقلاب، ایجاد و تعمیق باورها ونگرش‌های دینی در مخاطبین، ایجاد و تقویت انگیزش و آرمان‌خواهی دینی در مخاطبین، ترویج فرهنگ عملی و عینی انتظار، ترویج معارف دینی و مهدوی، رصد دائمی و شناخت تهدیدها و فرصت‌ها و آسیب‌شناسی وضع موجود دانشگاه، جامعه و جهان در مسیر تحقق جامعه مهدوی، ارتباط‌گیری مستمر با فعالان و تشکل‎های مرتبط با مقوله مهدویت و رصد، آسیب‌شناسی و جهت‌دهی فعالیت‌های مهدوی و همچنین تربیت و پرورش استعدادها جهت برآوردن نیازمندی‌های جامعه در مسیر تحقق جامعه مهدوی را از نکات و اهداف مهمی ذکر کرد که باید در رأس فعالیت‌های کانون‌های مهدوی دانشگاه‌ها قرار بگیرد.

در این نشست، زهرا ابراهیم‌نژاد به عنوان دبیر کانون مهدویت جهاددانشگاهی واحد لرستان معرفی و حکم انتصاب خود را از حجت‌الاسلام محمدجواد چراغی، مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان لرستان دریافت کرد.

انتهای پیام
captcha