فعالیت ۳۵۰ مبلغ طرح سوگواره یاس نبوی در امامزادگان مازندران
کد خبر: 4188402
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۵

فعالیت ۳۵۰ مبلغ طرح سوگواره یاس نبوی در امامزادگان مازندران

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران از اجرای سوگواره یاس نبوی در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص این استان خبر داد و گفت: ۳۵۰ مبلغ مذهبی در این ایام فعالیت تبلیغی و برنامه‌های مذهبی، فرهنگی و مشاوره‌ای اجرا می‌کنند.

حجت الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندرانبه گزارش ایکنا به نقل روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران، حجت الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: سوگواره یاس نبوی از ۲۲ تا ۲۸ آذرماه که مصادف با ایام  شهادت حضرت فاطمه است که از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه در  بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص سراسر کشور و همچنین در استان مازندران درحال اجراست. 

وی افزود: امسال ۳۵۰ مبلغ در نقاط مختلف استان مازندران به امر تبلیغ معارف اسلام و اهل بیت و اجرای مشاوره مذهبی و برنامه‌های فرهنگی و مذهبی برای کودکان و نوجوانان می‌پردازند.

حجت الاسلام حیدری جناسمی تصریح کرد: این مبلغان که بخشی بومی و بخشی دیگر از سوی مرکز اعزام مبلغ سازمان اوقاف اعزام شده‌اند با توجه به آموزش‌ها و دوره‌های  ویژه‌ای که دیده‌اند در امامزادگان استان مازندران و در میان مردم حضور خواهند یافت.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه طرح سوگواره یاس نبوی با هدف تبلیغ و ترویج معارف اسلام و اهل بیت(ع) و به ویژه فرهنگ فاطمی که الگوی ما در بحث ولایتمداری و حضور فعال بانوان با حفظ اصول با محوریت بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص در سراسر استان، اجرا می‌شود خاطرنشان کرد: خیمه‌های معرفت در همین امامزادگان و بقاع متبرکه با حضور مبلغان اعزامی از قم که آموزش دیده و متخصص در حوزه های جهاد تبیین، کودک و نوجوان، خانواده و… هستند، برپا است .

وی در پایان اظهار کرد: با توجه به حضور پیکر ۱۱  شهید گمنام در استان، طوری برنامه ریزی کردیم تا در بقاع متبرکه شاخص مراسم عزاداری حضرت زهرا (س) با حضور شهدای گمنام برگزار شود.

انتهای پیام
captcha