مرحوم «بیتمز» از پیشگامان عرصه وحدت و حامی مستضعفان جهان بود
کد خبر: 4188401
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۶
تجمع علمای مسلمان لبنان:

مرحوم «بیتمز» از پیشگامان عرصه وحدت و حامی مستضعفان جهان بود

تجمع علمای مسلمان لبنان با صدور پیامی درگذشت حسن بیتمز، نماینده پارلمان ترکیه که عمرش با دفاع از ملت فلسطین به پایان رسید را تسلیت گفت و او را از پیشگامان عرصه وحدت و حامی مستضعفان جهان دانست.

به گزارش ایکنا از لبنان، تجمع علمای مسلمان لبنان با صدور بیانیه‌ای، درگذشت حسن بیتمز، سیاستمدار ترک و از پیشگامان حوزه وحدت امت اسلام را تسلیت گفت.

در این بیانیه آمده است: «يَا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِي إِلَى رَبِّكِ رَاضِيَةً مَّرْضِيَّةً فَادْخُلِي فِي عِبَادِي وَادْخُلِي جَنَّتِي

با اذعان به مشیت و تقدیر الهی و با کمال تأسف و اندوه، خبر درگذشت حاج حسن بیتمز، نماینده پارلمان ترکیه و عضو حزب سعادت این کشور که دوستدار و عاشق ملت فلسطین و از پیشگامان عرصه وحدت اسلامی و حامی ملت‌های مظلوم و مستضعف بود، را دریافت کردیم.

او درحالی از ملت مظلوم فلسطین در برابر تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی دفاع کرد، که برخی حاکمان و رهبران کشورهای عربی و اسلامی در این زمینه سکوت پیشه کرده‌اند.

ما در تجمع علمای مسلمان لبنان این ضایعه بزرگ را به ملت ترکیه، ملت فلسطین و همه ملت‌های مظلوم تسلیت می‌گوییم و از پروردگار متعال می‌خواهیم که او را در بهشت برین با پیامبر(ص)، شهیدان و صالحان محشور گرداند.

یادآوری می‌شود، حسن بیتمز، نماینده مردم استان کجاعلی در مجلس ترکیه به هنگام سخنرانی درباره مجازات الهی برای اسرائیل، دچار حمله قلبی و نقش زمین شد و پس از انتقال به بیمارستان درگذشت. وی قبل از بیهوش شدن به خطاب به نیروهای صهیونیستی گفته بود «شما از خشم خدا در امان نخواهید بود».

با فوت حسن بیتمز، عرصه وحدت اسلامی یکی از پیشگامان خود را از دست داد. وی در هر تریبونی از تقویت روحیه برادری و وفاق، نزدیکی صفوف و پایان دادن به منازعات در بین مسلمانان سخن می‌گفت.

خبرنگار: مریم رجبی

انتهای پیام
captcha