سرپرست گروه تواشیح انوارالزهرا بندرامام درگذشت
کد خبر: 4188188
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۲

سرپرست گروه تواشیح انوارالزهرا بندرامام درگذشت

سیدعلی موسوی، سرپرست گروه تواشیح انوارالزهرا بندرامام روز گذشته 24 آذرماه درگذشت.

سید علی موسوی سرپرست گروه تواشیح انوارالزهرا بندرامام درگذشت

حسن خانچی، خواننده انشاد دینی در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان با تأیید خبر درگذشت سیدعلی موسوی، سرپرست گروه تواشیح انوارالزهرا بندرامام گفت: به فاصله 5،6 سال بعد از تشکیل گروه نورالزهرا که من در آن عضو بودم، سیدعلی گروه انوارالزهرا را تشکیل داد.

وی که استاد مرحوم موسوی بوده است، ادامه داد: در زمینه تواشیح بسیار فعال بود و با گروه نورالزهرا تعدادی اجرای خارج از کشور هم داشت. در زمینه تواشیح بسیار فعال بود. 

خانچی گفت: فعالیت وی منحصر به تواشیح بود و در این سال‌ها به تمرینات گروه می‌پرداخت و چند باری با گروه انوارالزهرا به عراق رفت و در حرم امام حسین و حضرت ابوالفضل عليه‌السلام اجرا داشتند و گروه را تا اکنون حفظ کرد. 

وی گفت: به دلیل ایام فاطمیه مقرر بود در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر شهید گمنام دفن کنند و سیدعلی داشت برنامه‌ریزی می‌کرد برای ساخت و اجرای یک همخوانی برای شهدای گمنام اما متاسفانه این اقدام به نتیجه نرسید. 

وی افزود:مرحوم بسیار پویا و پیگیر و دانا بود و از شعر و موسیقی عرب سر در می‌آورد. حتی به من هم اشعار خوبی پیشنهاد می‌داد و آرشیو قوی از تواشیح بود. اگر متن یک تواشیح قدیمی را می‌خواستم او به فاصله کوتاهی آن را برای من میفرستاد.

وی گفت: اساس گروه انوارالزهرا ایشان بود و آن را تشکیل داد. وقتی که سیدمهدی هاشمی تک‌خوان گروه چند سال پیش درگذشت ما فکر می‌کردیم گروه متلاشی می‌شود اما سیدعلی اعضای جدیدی آورد و با قدرت کارش را ادامه داد.

گفتنی است؛ مرحوم سیدعلی موسوی دارای یک فرزند دختر هشت ساله بود. مراسم تشییع و تدفین این فرزند قرآنی خوزستان فردا یکشنبه 26 آذرماه در بهشت سجاد برگزار می‌شود.

ایکنای خوزستان، ضایعه درگذشت این چهره قرآنی را به بازماندگان و جامعه قرآنی استان تسلیت می‌گوید.

انتهای پیام
captcha