نقش کلیدی شورای عالی انقلاب فرهنگی در دستیابی به دستاوردهای علمی
کد خبر: 4187774
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۸
محمدعلی زلفی‌گل بیان کرد:

نقش کلیدی شورای عالی انقلاب فرهنگی در دستیابی به دستاوردهای علمی

محمدعلی زلفی‌گل؛ وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی در دستیابی به دستاوردهای علمی نقش کلیدی داشته است.

به گزارش ایکنا، به نقل از مرکز رسانه و روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، محمدعلی زلفی‌گل؛ وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، با اشاره به دستاوردهای علمی کشور اظهار کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، هیچ مجله بین المللی نداشتیم اما در حال حاضر 364 مجله بین المللی داریم. مجلات بین المللی به معنای این است که این مجلات در پایگاه های اطلاعات علمی دنیا، مورد توجه هستند و پژوهشگران و دانشمندان کشورهای دیگر می توانند بروندادهای علمی خود را در این مجلات منتشر کنند.

وی افزود: در گذشته زبان فارسی در دنیای علم جایگاه خاصی نداشت اما در حال حاضر براساس مجلات علمی که به صورت برخط منتشر می شوند و قابل استفاده است، زبان فارسی رتبه نهم را در دنیا دارد. تعداد مجلات فارسی که تحت نمایه های بین المللی قرار گرفتند، 23 مجله فارسی است و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برنامه‌ریزی کرده تا تعداد مجلات بین المللی را افزایش دهد.

وزیر علوم ادامه داد: در این مسیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نقش کلیدی داشت با سیاست‌گذاری‌های کلان، اسناد علمی را تدوین کرد و وزارتخانه‌های متولی علم، آموزش و پژوهش مکلف و موظف بودند براساس آن اسناد گام بردارند، مثل سند نقشه فرهنگی، سند دانشگاه اسلامی و اسناد مختلفی که شورای عالی انقلاب فرهنگی منتشر کرده است.

زلفی‌گل ادامه داد: اساسنامه بسیاری از دانشگاه‌ها توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده است. جا دارد از ادوار مختلف و اعضای مختلف ادوار مختلف شورای عالی انقلاب فرهنگی تقدیر و تشکر کنیم.

انتهای پیام
captcha