مدرسه قرآنی در سمنان راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 4187538
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۰

مدرسه قرآنی در سمنان راه‌اندازی می‌شود

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان از ایجاد مدرسه قرآنی در سمنان خبر داد و افزود: این مدرسه با مشارکت آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات، اداره اوقاف و امور خیریه به صورت پایلوت در سمنان راه‌اندازی می‌شود.

علی منصفی راد  رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، علی منصفی راد، رئیس جهاد دانشگاهی استان، امروز، 21 آذر در آئین بزرگداشت پژوهشگر فقید جهاددانشگاهی و تجلیل از پژوهشگران و جهادگران فعال در سمنان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره پژوهشگر و دانشمند فقید سعید کاظمی آشتیانی، گفت: به واسطه خدمات ارزنده و ارزشمند این دانشمند فقید، جمهوری اسلامی ایران صاحب دستاوردهای بزرگ علمی، پژوهشی و تحقیقاتی شده که پژوهشگاه رویان و سلول های بنیادی یکی از این دستاوردهای بزرگ است.

وی ادامه داد: به واسطه همین خدمات جهادگرانه، کشور ایران امروز در بسیاری از حوزه‌های علمی، پزشکی، پژوهشی و تحقیقاتی در دنیا جایگاه و رتبه ارزشمندی دارد و باعث خرسندی و رضایت همیشگی مقام معظم رهبری بوده است.

وی با بیان اینکه انجام فعالیت‌های گزین با توجه به ظرفیت و نیاز استان، مد نظر جهاد دانشگاهی استان سمنان است، با تأکید بر اینکه برنامه‌های جامع خوبی برای استان تدوین شده است، اظهار کرد: تولید آب شیرین کن صنعتی، تدوین یک محصول فناورانه در هوش مصنوعی برای اقتصاد دیجیتال، راه‌اندازی کلینیک دیابت، ایجاد مرکز غربالگری تشخیص سرطان ویژه بانوان در سمنان، و ... از مهم‌ترین طرح‌های شاخص جهاد دانشگاهی استان است.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان با بیان اینکه اساس و شالوده جهاد دانشگاهی برپایه فعالیت‌های فرهنگی است، گفت: به زودی مدرسه قرآنی توسط جهاد دانشگاهی استان با مشارکت آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات، اداره اوقاف و امور خیریه به صورت پایلوت در سمنان راه‌اندازی می‌شود.

منصفی‌راد هدف از راه‌اندازی این مدرسه را آموزش رسمی به علاوه آموزش قرآن برشمرد و گفت: این مدرسه می‌تواند با رویکردی نوین، خواسته خانواده‌ها برای تربیت فرزند صالح و معتقد و مقابله با هجمه‌های فرهنگی را جامه عمل بپوشاند.  

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان گفت: چندین طرح فناورانه در حوزه پزشکی و معادن از سوی جهاددانشگاهی استان در سال جاری آغاز شده است که ان‌شاءالله تا دور دوم سفر رئیس جمهور به استان مرکز درمان ناباروری، مرکز تشخیص و غربالگری سرطان بانوان، تولید مالچ طبیعی و کود ارگانیک بر پایه مواد معدنی تکمیل و تولید افزودنی‌های خوراک دام برای بهره برداری آماده خواهد شد.

در این آئین از 8 نفر از پژوهشگران و اعضای فعال جهاددانشگاهی استان سمنان تجلیل شد.

خبرنگار- سید محمد علی شاهمیری

انتهای پیام
captcha