پیکر مطهر 280 شهید گمنام تشییع و خاکسپاری می‌شود + فیلم
کد خبر: 4187436
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱
ضمن محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی

پیکر مطهر 280 شهید گمنام تشییع و خاکسپاری می‌شود + فیلم

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) گفت: در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) پیکر 280 شهید گمنام تشییع خواهد شد و در این مراسم جنایات رژیم صهیونیستی نیز محکوم می‌شود.

پیکر مطهر 280 شهید گمنام تشییع و خاکسپاری می‌شود + فیلمبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ نشست خبری تشییع پیکر 280 شهید گمنام دفاع مقدس در سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) امروز 21 آذرماه در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

در این نشست سردار حسن حسن‌زاده فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) گفت: امسال مراسم تشییع با ایام جنایات رژیم صهیونیستی در کشتار مردم غزه هم‌زمان شده است. در این ایام شاهد کشتار کودکان و زنان در غزه هستیم و امید داریم با حضور مردم سراسر کشور هم شاهد تشییع باشکوه شهدا باشیم هم اینکه جنایات صهیونیست‌ها محکوم شود. جنایاتی که در غزه رخ می‌دهد بار دیگر بی‌اعتبار بودن سازمان‌های به‌اصطلاح حقوق بشری را نشان می‌دهد؛ سازمان‌هایی که چشم و گوش خود را روی جنایت‌های صهیونیست‌ها بسته‌اند.

وی ادامه داد: مقاومتی که در ابتدای جنگ در خرمشهر رقم خورد امروز در غزه در حال رخ دادن است ان‌شاءالله این مقاومت در آینده نزدیک منجر به نابودی رژیم صهیونیستی خواهد شد. اتفاقی که وعده آن را حضرت آقا و امام راحل داده‌اند.

وی افزود: امسال 280 شهید گمنام را در سراسر کشور را خواهیم داشت این شهدا در همه استان‌ها با حضور مردم تشییع می‌شود. 110 شهید در تهران و 170 شهید در 30 استان دیگر تشییع خواهند شد.

سردار حسن‌زاده تصریح کرد: در مراسم تشییع شهدا دو محور مورد نظر است. محور اول 25 آذر در موزه ملی دفاع مقدس برگزار می‌شود این برنامه شام غریبانی در شب شهادت حضرت زهرا(س) خواهد بود و به واسطه آن یاد شهدای گمنام گرامی داشته خواهد شد. محور دوم نیز ساعت 8 صبح 26 آذر در دانشگاه تهران خواهد بود. در مراسمی که روبروی درب دانشگاه برگزار خواهد شد مراسم مداحی و سخنرانی خواهیم داشت. بعد از سخنرانی کاروان شهدای گمنام به سوی معراج شهدا خواهد رفت. دو برنامه ذکر شده در استان‌های دیگر هم با رویکردهای برنامه‌ریزی‌شده انجام خواهد شد.

حسن‌زاده تاکید کرد: پیکر 280 شهید در تفحص‌هایی در مناطق مجنون، مهران، شلمچه، شرق بصره، سومار، خرمشهر و فکه یافت شده‌اند. بعد از تشییع شهدا 27 آذر پیکر شهیدان در مکان‌های مورد نظر تدفین خواهند شد.

وی تصریح کرد: تمهیدات لازم در تهران با تمام دستگاه‌ها انجام شده تا بهترین شکل برگزاری را داشته باشیم. ازجمله برنامه‌ریزهایی انجام شده می‌توان به برنامه‌های ترافیکی اشاره کرد. همچنین برپایی موکب‌ها در طول مراسم تشییع از دیگر اقدامات مراسم تشییع شهدا خواهد بود.

وی با بیان اینکه شهدا را باید به کودکان و نوجوانان معرفی کرد بیان کرد: برنامه‌هایی در مدارس در نظر گرفته شده تا به واسطه آن کودکان و نوجوانان با شهدای این سرزمین بیشتر آشنا شوند. برای این آشنایی از ابزارهای هنری بهره برده‌ایم.

انتهای پیام
captcha