واریز ۳۸۶ میلیارد تومان سرانه به حساب مدارس فارس
کد خبر: 4187336
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۷

واریز ۳۸۶ میلیارد تومان سرانه به حساب مدارس فارس

مدیرکل آموزش و پرورش فارس از واریز بیش از ۳۸۶ میلیارد تومان سرانه به حساب مدارس این استان از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون خبر داد.

شورای آموزش و پرورش فارسبه گزارش ایکنا از فارس، محمدخلیل عسکری،‌ مدیرکل آموزش و پرورش فارس امروز، ۲۰ آذرماه در یکصد و شصت و دومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان فارس، با اشاره به مصوبات جلسه گذشته این شورا، اظهار کرد: جلسه‌ای در خصوص ایده‌های خلاقانه در خصوص کنکور و کسب رتبه‌های برتر با حضور عوامل موثر برگزار و تصمیماتی نیز اتخاذ شد.

وی افزود: واریز سرانه به حساب مدارس که از سال ۱۳۹۲ قطع شده بود در دولت مردمی سیزدهم احیا شد و در طول بیش از دو سال که از عمر این دولت می‌گذرد تاکنون بیش از ۳۸۶ میلیارد تومان سرانه به حساب مدارس فارس واریز شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس تصریح کرد: در راستای فراهم ساختن زمینه بهره‌مندی بیشتر افراد محلات از فضاهای ورزشی مدارس، توافق‌نامه همکاری با اداره‌کل ورزش و جوانان  استان منعقد کرده‌ایم.

عسکری در ادامه با اشاره به طرح‌های مختلف در آموزش و پرورش فارس اظهار کرد: در راستای تحقق طرح دانش‌آموز محوری در روزهای دوشنبه هر هفته جلساتی با دانش آموزان برگزار و تصمیمانی بر اساس مطالبات دانش‌آموزان اتخاذ کردیم.

وی با بیان اینکه توسعه هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در دستور کار قرار دارد و مکان‌های مورد نیاز شناسایی شده است، افزود:  ۳۸ درصد از دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم استان فارس در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش تحصیل می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس اظهار کرد: از نظر توسعه رشته‌های مهارتی هجدهمین استان کشور هستیم و تلاش داریم تعدادی هنرستان جدید از جمله هنرستان‌های جوار در شیراز و چند شهرستان راه‌اندازی کنیم.

عسکری در پایان با اشاره به اقدامات انجام شده در موضوع مولدسازی، ادامه داد: در بخش مولدسازی در سطح استان فارس، ۱۰۷ مورد ملک مازاد شناسایی شده که در دست اقدام برای مولدسازی است.

انتهای پیام
captcha