آغاز اعتصاب بین‌المللی و ادامه تظاهرات همبستگی با غزه
کد خبر: 4187211
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۹

آغاز اعتصاب بین‌المللی و ادامه تظاهرات همبستگی با غزه

فعالان فضای مجازی با انتشار فراخوان‌هایی خواستار اعتصاب سراسری جهان در امروز دوشنبه، ۱۱ دسامبر برای همبستگی با مردم غزه شدند. همچنین تظاهرات حمایت از فلسطین کماکان در اقصی نقاط جهان ادامه دارد.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، درخواست اعتصاب بین‌المللی با استقبال گسترده در فضای مجازی مواجه شده تا فشار بر دولت‌ها برای تحرک جدی جهت توقف جنایت‌ها علیه ملت فلسطین افزایش پیدا کند.

اعتصاب جهانی مورد نظر شامل بیرون رفتن از خانه، عدم خرید چیزی (نقدی یا آنلاین) و استفاده نکردن از حساب‌های بانکی یا انجام هر گونه تراکنش مالی است.

این اعتصاب همچنین شامل عدم فعالیت در حساب‌های فیسبوک، اینستاگرام و استفاده از هشتگ #StrikeForGaza به انگلیسی و #الاضراب_الشامل به زبان عربی برای ابراز حمایت از مردم فلسطین، توقف جنگ غزه و ضرورت آتش بس  و محکومیت جنایات بی‌وقفه رژیم صهیونیستی است.

 تعطیلی سراسری در لبنان در پی اعتصاب جهانی

مقامات لبنانی از جمله نجیب میقاتی اعلام کردند که در راستای پاسخ به فراخوان اعتصاب جهانی جهت حمایت از مردم غزه و محکومیت اقدام آمریکا در وتوی قطعنامه آتش‌بس در نوار غزه همه مؤسسات و ادارات دولتی لبنان امروز تعطیل می‌شوند.

بر اساس این فراخوان، فروشگاه‌ها، دانشگاه‌ها و مدارس امروز در لبنان تعطیل شدند.

هدف از این کمپین جهانی، تحت فشار قرار دادن کشورهای حامی رژیم صهیونیستی برای توقف جنگ غزه است که تاکنون نزدیک به 18 هزار شهید به جای گذاشته است. سازماندهی‌کنندگان این کمپین که از فعالان و انجمن‌های ضد اسرائیلی و حامی غزه هستند اعلام کردند که به منظور اعلام همبستگی با مردم غزه باید چرخه اقتصادی در همه کشورها امروز متوقف شود.

آغاز اعتصاب بین‌المللی امروز و ادامه تظاهرات همبستگی با غزه

فراخوان برای اعتصاب جهانی جهت حمایت از غزه بعد از مانع‌تراشی آمریکا و انگلیس در تصویب قطعنامه آتش‌بس در نوار غزه صادر شده است. تعداد زیادی از فعالان برجسته در شبکه‌ها و رسانه‌های اجتماعی با هشتگ «اعتصاب برای غزه» از همه جهانیان خواستند جنایات اسرائیل را محکوم کرده و خواستار آتش‌بس در نوار غزه شوند.

جنبش حماس فلسطین این اقدام جهانی را ستوده و از همه آزادگان دنیا خواست تا در این اعتصاب سراسری شرکت کنند.

اعلام تعطیلی دفتر آیت‌الله سیستانی در لبنان برای همبستگی با غزه 

 دفتر مرجعیت دینی آیت الله سید علی سیستانی در لبنان امروز دوشنبه در همبستگی با مردم فلسطین تعطیل شد.

جمعیت خیریه آل البیت(علیه السلام) نیز در همبستگی با مردم فلسطین و کشتار، آوارگی و نسل‌کشی آنها امروز تصمیم مشابهی مبنی بر تعطیلی دفاتر و مؤسسات وابسته به خود گرفت.

تداوم تظاهرات حامیان فلسطین در نقاط مختلف جهان

مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین نیز گزارش داد: تظاهرات مردمی حمایت از مردم فلسطین با درخواست توقف جنگ در غزه در کشورهای مختلف در حال برگزاری است.

مردم بوسنی در هوای برفی برای همبستگی با مردم غزه به خیابان‌ها آمدند و حمایت خود از مردم فلسطین را اعلام کردند. آن‌ها تابلوهایی در حمایت از مردم فلسطبن حمل کردند و شعارهای «قتل‌کشی را متوقف کنید» و «آزادی برای فلسطین» سر دادند.

آغاز اعتصاب بین‌المللی امروز و ادامه تظاهرات همبستگی با غزه

 مردم در تظاهرات اعتراض‌آمیز در «بلگراد» پایتخت صربستان نیز با حمل پرچم‌های شعارهایی مانند «فلسطین را آزاد کنید» سر دادند.

آنها همچنین تابلوهایی با مضامین «هم‌اکنون آتش‌بس»، «پایان دادن به نسل‌کشی در فلسطین» و «آزادی برای فلسطین» حمل کردند.

همچنین راهپیمایی ضد اسراییلی باشکوه در تورنتو کانادا در حمایت از مردم غزه و درخواست برای توقف جنگ برگزار شد.

در شیکاگو آمریکا نیز در حمایت از مردم غزه راهپیمایی با شکوهی برگزار گردید.

در شهر دوبلین، پایتخت ایرلند نیز تظاهرات ضد اسراییلی باشکوهی برگزار شد و در آن شرکت کنندگان در راهپیمایی شعار «آزاد باد فلسطین» را سر دادند و از رژیم صهیونیستی خواستند که به جنگ و کشتار مردم غزه پایان دهد.

معترضان مراکشی در خیابان‌های پایتخت این کشور در حمایت از فلسطین و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.

محکومیت عادی‌سازی مراکش با رژیم صهیونیستی

رویترز هم گزارش داد: معترضان مراکشی  با راه‌انداختن تظاهرات در شهر رباط، پایتخت این کشور پرچم‌های فلسطین را به احتزاز در آورده و قطع رابطه با رژیم صهیونیستی در اعتراض به جنایات این رژیم علیه نوار غزه را از دولت مراکش مطالبه کردند.

آغاز اعتصاب بین‌المللی و ادامه تظاهرات همبستگی با غزه

حزب «عدالت و توسعه» مراکش که از سال 2011 تا 2021 رهبری دولت منتخب این کشور را بر عهده داشت، برای نخستین بار روز یکشنبه تظاهرات ضدصهیونیستی در پایتخت این کشور را سازماندهی کرد که نشان‌دهنده گسترش هر چه بیشتر جنبش حمایت از فلسطین در مراکش است.

تظاهرات‌کنندگان از جمله با محکوم کردن سیاست مراکش و چند کشور دیگر عربی در پیگیری عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی شعار دادند: «مردم پایان عادی‌سازی را می‌خواهند» و «فلسطین برای فروش نیست».

انتهای پیام
captcha