حافظان باید در حیطه تربیت مفاهیم قرآن ورود پیدا کنند
کد خبر: 4186740
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱
در گفت‌وگو با ایکنا مطرح شد

حافظان باید در حیطه تربیت مفاهیم قرآن ورود پیدا کنند

یک مربی حفظ قرآن با اشاره به اینکه حافظان قرآن باید در حیطه تربیت مفاهیم قرآن ورود پیدا کنند، گفت: حافظان با حفظ مفاهیم و آیات قرآن، مفاهیم زیادی فرا می‌گیرند اما توانایی کاملی برای اینکه به دیگران آموزش دهند نداشته که نیازمند تقویت در این حوزه هستند.

فاطمه خوش خو مربی حفظ قرآن کریم در خراسان جنوبیفاطمه خوش‌خو، مربی حفظ قرآن کریم در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی با بیان اینکه حفظ قرآن را از مسجد در سال 97 شروع کردم و طی سه سال توانستم حافظ کل قرآن کریم شوم، گفت: در حال حاضر در مسجد امام هادی(ع) به پنج قرآن‌آموز آموزش می‌دهم.

وی با بیان اینکه تا قبل از ازدواج والدینم مشوق اصلی من در زمینه حفظ قرآن بودند و بعد از آن همسرم مرا همراهی کرد، افزود: قرآن کتابی است که تمام آن درس زندگی است و باید آن را فهمید، چراکه با خواندن آن صبر و آرامش زندگی را فرا می‌گیریم.  

خوش‌خو با اشاره به اینکه برای شروع حفظ باید تجربه‌ای در زمینه ترتیل، ترجمه و تفسیر نیز داشت تا بتوان حافظ خوبی شد و در طول هفته برنامه‌ای برای ثبیت آن داشته باشیم، افزود: حافظان قرآن باید در حیطه تربیت مفاهیم قرآن ورود پیدا کنند.

وی ادامه داد: حافظان قرآن با حفظ مفاهیم و آیات قرآن چیزهای زیادی فرا می‌گیرند، اما توانایی کاملی برای اینکه به دیگران آموزش دهند ندارند که این افراد نیازمند تقویت در این حوزه هستند.

این حافظ کل قرآن کریم در خراسان‌جنوبی تصریح کرد: آیات قرآن سراسر زیبایی هستند ولی با خواندن آیات 26 تا 27  سوره الرحمن به تفکر فرو رفته، چراکه  اشاره دارد به اینکه «همه انسان‌ها در روی زمین فانی هستند و تنها ذات پرودگار باقی است.»

وی با بیان اینکه با شرکت در مسابقات اوقاف و ارشاد توانستم مدرک 15 جزء و مربی حفظ قرآن کریم را دریافت کنم، گفت: مسابقات و رقابت یک انگیزه‌‌ای برای حافظ است که در این حوزه باید تلاش کرد، لذا اولین شرط حفظ علاقه‌مندی به آن است و باید در جهت این هدف نیز اراده و همت بسیار کرد.

خوش‌خو با بیان اینکه بیشتر اوقات خود را با مرور و تثبیت حفظ قرآن می‌گذرانم ولی در کنار آن مشغول به خیاطی نیز هستم، افزود: هرچه سن کمتر باشد حفظ قرآن آسان‌تر صورت می‌گیرد، لذا مادران قرآنی باید نقش پررنگ‌تری در تربیت فرزندان در این مسیر نورانی داشته باشند.

این مربی حفظ قرآن کریم یادآور شد: برکت قرآن در زندگی فقط یک مورد نیست بلکه تمام زندگی‌ام از برکت قرآن شکل گرفته که یک نمونه آن داشتن همسر حافظ قرآن است، لذا داشتن یک مؤسسه قرآنی از آرزوهایی است که با همسرم در تلاش هستیم که محقق شود.

انتهای پیام
captcha