دانشجویان باید واژه «ما می‌توانیم» را در خود نهادینه کنند
کد خبر: 4186540
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۰

دانشجویان باید واژه «ما می‌توانیم» را در خود نهادینه کنند

امام جمعه گرگان بابیان اینکه دانشجو و دانشگاه باید قدر فرصت‌ها و موقعیت کنونی کشور بیش از پیش بدانند، گفت: دانشگاه‌ها نقش اساسی در آزادسازی کشور از بند وابستگی داشته و دانشجويان باید واژه «ما می‌توانيم» را برای توسعه كشور در خود نهادينه كنند.

دآیت‌الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه استان گلستانبه گزارش ایکنا از گلستان به نقل از روابط عمومی نمایندگی ولی‌فقیه در گلستان، آیت‌الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی‌فقیه استان گلستان، امروز 16 آذر به مناسبت روز دانشجو گفت: دانشجویان انقلابی هنگام اعتراض به سفر ریچارد نیکسون معاون رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا با گلوله‌های دژخیمان پهلوی مواجه شدند و سه تن ازآنان به شهادت رسیده، لذا از آن تاریخ جنبش دانشجویی در ایران پرشورتر و فعال‌تر از پیش فعالیت‌های ضد استکباری خود را آغاز کرد.

نماینده ولی‌فقیه استان گلستان با اشاره به اینکه «استکبارستیزی» یک مسئله قرآنی است، بیان کرد: استکبار ستیزی باید همواره مورد توجه قشر دانشجو قرار بگیرد و در اين خصوص شناخت صحيح استكبار ضروری است.

امام جمعه گرگان بابیان اینکه دانشجو و دانشگاه باید قدر فرصت‌ها و موقعیت کنونی کشور بیش از پیش بدانند، اظهار کرد: استكبار از ابتدای پيروزی انقلاب تاكنون و به شيوه‌های مختلف به انقلاب اسلامی ضربه زده و در شرایط امروز ایران اسلامی، وظیفه دانشجویان خیلی سنگین‌تر از قبل بوده و دانشجو باید بعد از فارغ‌التحصیلی مرد میدان عمل باشد و از نظر علمی رتبه اول منطقه و حتی رتبه اول دنیا را کسب نماید.

آیت‌الله نورمفیدی دستاوردهای علمی را عاملی برای ترس دشمنان در عرصه نظامی دانست و افزود: دانشگاه‌ها نقش اساسی در آزادسازی کشور از بند وابستگی داشته و دانشجويان باید واژه «ما می‌توانيم » را برای توسعه كشور در خود نهادينه كنند.

وی با اشاره به اینکه بهترين رويكرد در رفتار سياسی، اعتدالگرای است، ادامه داد: گروه‌های سياسی به خصوص تشكل‌های دانشجوی باید اعتدالگرایی را سرلوحه خود قرار داده و این امر با ذائقه مردم سازگار بوده و ضامن رشد کشور است.

نماینده ولی‌فقیه استان گلستان گفت‌ وگو و بیان خواسته‌ها و نقدها را از نیازهای دانشجویان برشمرد و گفت: اگرچه با وجود تأکید رهبر معظم انقلاب به مقوله گفتگو و نشست آزاد در دانشگاه‌ها، این امر همچنان عملی نشده اما در اين نشست‌ها طرفين بايد همت خود را بر رشد و توسعه كشور گذاشته و از برخوردهای سياسی پرهیز کرده و با پرهيز از تخريب به دنبال نقد واقعی باشند.

انتهای پیام
captcha