حفظ قرآن گامی برای نزدیکی به خداوند است
کد خبر: 4186408
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۴

حفظ قرآن گامی برای نزدیکی به خداوند است

یک حافظ کل گفت: حفظ قرآن، قدمی برای عمل به آیات الهی و نزدیکی به خداوند است و با حفظ آیات و سپردن آنها در ذهن و قلبمان به حقیقتی ارزشمند می‌رسیم.

آمنه صالحی حافظ کل قرآنآمنه صالحی، متولد سال ١٣٨٣ در اهواز است که طی سال تحفیظی ١۴٠١ ـ ١۴٠٢ در طرح مجازی حفظ یک‌ساله مدرسه شبانه‌روزی قرآن و نهج‌البلاغه وابسته به مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان موفق به حفظ کل قرآن شد. وی که در پایه دوازدهم دوره دوم متوسطه تحصیل می‌کند و فرزند پنجم خانواده است، در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان اظهار کرد: مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان را برادرم به من معرفی کرد و بعد از آشنایی با این مرکز برای حفظ قرآن در آن نام‌نویسی کردم. یک سال مرخصی تحصیلی گرفتم و به توفیق الهی موفق به حفظ قرآن شدم. 

صالحی در پاسخ به این سؤال که چرا حفظ قرآن را در برنامه زندگی خود قرار داده است، گفت: احساس می‌کردم با حفظ آیات و سپردن آنها در ذهن و قلبم به حقیقتی ارزشمند می‌رسم و از سویی حفظ قرآن، قدمی برای عمل به آیات الهی و نزدیکی به خداوند است.

این حافظ قرآن بهترین خاطره خود را از دوران حفظ مربوط به زمانی دانست که به شهرستان کاشان آمده بود و بیان کرد: حضور در جمع دوستان قرآنی یکی از بهترین خاطرات من در این دوران است؛ کاش بیشتر به کاشان می‌آمدیم و زمان بیشتری کنار هم می‌گذراندیم. 

وی با بیان اینکه شرکت در کلاس‌های مهدویت در کنار حفظ قرآن، زمینه آشنایی عمیق‌تر با معارف عترت و اهل بیت(ع) را برای ما فراهم آورد، ادامه داد: به نظرم شناخت و نزدیکی بیشتر به حضرت صاحب‌الزمان(عج) و تغییر ویژگی‌های رفتاری‌ام در مقایسه با گذشته، از مهم‌ترین برکات حفظ قرآن برای من به شمار می‌رود. 

صالحی آیه ١۵ سوره حجر را یکی از آیات اثربخش قرآن برای خود دانست و افزود: خداوند در این آیه می‌فرماید: «نَبِّئْ عِبَادِي أَنِّي أَنَا الْغَفُورُ الرَّحِيمُ؛ به بندگان من خبر ده كه منم آمرزنده مهربان.»

وی در پاسخ به اینکه اگر بخواهد در نقش مشوق برای سایر نوجوانان و جوانان به منظور حفظ قرآن باشد، چه مطلبی بیان می‌کند، اظهار کرد: نخست تلاش می‌کنم خودم را در همه زمینه‌ها تقویت کنم و سپس سعی می‌کنم از لذت حفظ قرآن برای همسالانم بگویم؛ از حال خوبی که فقط از راه انس با قرآن حاصل می‌شود، رشدی که فقط در سایه‌سار حفظ قرآن در خود احساس می‌کنی و همچنین تأکید بر روایاتی که ارزش حفظ آیات الهی را خاطرنشان می‌کند.

این حافظ قرآن مهم‌ترین ویژگی یک خانواده ایرانی را تلاش برای پیاده‌سازی همه‌جانبه دستورات اسلام در بطن زندگی دانست و گفت: در چنین خانواده‌هایی، یک جوان ایرانی می‌تواند با برنامه‌ریزی، توکل بر خدا و تلاش به تمام اهداف والای خود دست پیدا کند.

زهراسادات محمدی

انتهای پیام
captcha