خدمت به جامعه اسلامی انفاق‌ است
کد خبر: 4186349
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۸

خدمت به جامعه اسلامی انفاق‌ است

نماینده ولی‌ فقیه در گیلان خطاب به نخبگان علمی، فرهنگی و قرآنی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: هر کدام از شما که به‌نوعی در حال خدمت به جامعه هستید در واقع انفاق‌کنندگان هستید و خدا وعده داده هر کسی‌ که انفاق کند به او پاسخ خواهد داد و وعده خدا حتمی است.

آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی‌ فقیه در گیلان امروز، 15 آذرماه در آیین بزرگداشت روز دانشجو و تجلیل از نخبگان علمی، فرهنگی و قرآنی دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به واژه‌های تخصصی و معنوی موجود در علم و دانش اظهار کرد: کسی‌که طب و بخش‌های مختلف علم پزشکی و نظام سلامت را می‌آموزد باید برخی اصطلاحات را فرا بگیرد؛ واژه‌های انفاق، مواسات و ایثار از جمله این واژه‌هاست که در آموزه‌های دینی ما بسیار معنادار هستند.

وی با اشاره به معنای انفاق و مواسات افزود: انفاق یعنی انسان بخشی از مال خود را در اختیار دیگری قرار دهد و مواسات نیز در شریک کردن دیگران در اموال و داشته‌های خود معنا می‌شود اما ایثار یعنی انسان از خودش و هرچه که دارد بگذرد و در اختیار نیازمند قرار دهد.

نماینده ولی‌ فقیه در گیلان به نمونه‌ای از ایثار حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س) اشاره و بیان کرد: حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س) برای سلامتی امام حسن(ع) و امام حسین(ع) نذر کردند و سه روز روزه گرفتند و غروب هنگام افطار، افطاری خود را به نیازمندی که به آنان مراجعه کرده بود، بخشیدند که نوعی ایثار است و برای این ایثار اهل‌ بیت(ع) آیه نازل شد.

امام جمعه رشت با اشاره به وعده خداوند درباره انفاق مبنی بر اینکه «آنچه که انسان انفاق می‌کند، خداوند چندین برابر به او پاسخ خواهد داد و خدا بهترین روزی‌دهندگان است»، گفت: انفاق فقط به معنای بخشش پول، مال و برنج نیست بلکه انفاق معنای عام دارد و در اینجا انسان از خودش برای سالم‌سازی و تعالی‌سازی دیگران مایه می‌گذارد.

نماینده ولی‌ فقیه در گیلان بیان کرد: گاهی مواقع خداوند مصلحت می‌بیند که پاسخ انفاق را ذخیره قیامت فرد قرار دهد یا ممکن است در جای دیگری پاسخ او را بدهد یا حتی پاسخ و پاداشش را در نسل‌ آینده آن شخص قرار می‌دهد.

آیت‌الله فلاحتی خطاب به نخبگان علمی، فرهنگی و قرآنی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: هر کدام از شما که به‌نوعی در حال خدمت به جامعه هستید، در واقع انفاق‌کنندگان هستید و خدا وعده داده هرکسی‌ که انفاق کند به او پاسخ خواهد داد و وعده خدا حتمی است؛ امروز هر کدام از شما کارمند و پرستار و مشغول کار هستید در حالی‌که روزی غصه شغل را می‌خوردید و لذا هر روز شکرگزار خدا باشید و در روایات آمده هرکسی که خدا را شکر کند، توجه خدا به او بیشتر خواهد شد.

خدمت به جامعه اسلامی انفاق‌ است

انتهای پیام
captcha