پایگاه قرآنی مساجد کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 4185848
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۳

پایگاه قرآنی مساجد کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود

با هدف ترویج و تقویت فرهنگ قرآنی، پایگاه‌های قرآنی مساجد کرمانشاه با محوریت اجرای طرح «هر مسجد یک پایگاه قرآنی» راه‌اندازی می‌شود.

حجت‌الاسلام جواد جلالی مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه

حجت‌الاسلام جواد جلالی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه، اظهار کرد: با هدف ترویج و تقویت فرهنگ قرآنی، پایگاه‌های قرآنی مساجد کرمانشاه با محوریت اجرای طرح «هر مسجد یک پایگاه قرآنی» راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: راه‌اندازی پایگاه‌های قرآنی در مساجد یکی از برنامه‌های شاخص ستاد کانون‌های مساجد و در مسیر تحقق منویات مقام معظم رهبری است.

حجت‌الاسلام جلالی اجرای فعالیت‌های قرآنی را محور اصلی برنامه‌های کانون‌های مساجد دانست و گفت: علاوه بر فعالیت‌های عمومی قرآن در مساجد در طول سال پایگاه‌های قرآنی به اجرای برنامه‌های هفتگی تلاوت و آموزش قرآن، چون طرح تلاوت نور می‌پردازند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کرمانشاه به برخی از اهداف پایگاه‌های قرآنی نیز اشاره کرد و افزود: ترویج سبک زندگی قرآنی و عمل به دستورات قرآنی و بالارفتن ظرفیت‌های قرآنی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از جمله این اهداف است.

وی تصریح کرد: اجرای برنامه‌های جزءخوانی در ماه مبارک رمضان، برگزاری مسابقات قرآنی، برپایی محافل انس با قرآن همچنین اجرای طرح‌ها و دوره‌های قرآنی در مساجد از برنامه‌هایی است که در پایگاه‌های قرآنی آن را دنبال می‌کنیم.

حجت‌الاسلام جلالی در پایان اظهار کرد: امیدورایم راه‌اندازی پایگاه‌های قرآنی مساجد منجر به گسترش فعالیت‌های قرآنی به ویژه در محلات شوند که این امر در استان کرمانشاه بالاترین هدف ما در ستاد کانون‌های مساجد است.

انتهای پیام
captcha