افزایش تعداد مدارس علمیه قرآنی خوزستان به 25 مدرسه
کد خبر: 4185792
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۸

افزایش تعداد مدارس علمیه قرآنی خوزستان به 25 مدرسه

کارشناس قرآن و حدیث معاونت تهذیب حوزه علمیه خوزستان با بیان اینکه طرح مدارس علمیه قرآنی، چهار سال است که در حوزه‌های علمیه استان اجرایی شده است، گفت: امسال نگاه ویژه‌ای به این طرح شد و تعداد مدارس ما به 25 مدرسه افزایش پیدا کرد.

قرآن کریمحجت‌الاسلام امیر سیاحی، کارشناس قرآن و حدیث معاونت تهذیب حوزه علمیه خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان گفت: یکی از اتفاقات خوب سال تحصیلی امسال در حوزه‌ علمیه افزایش تعداد مدارس علمیه قرآنی است که تعداد مدارس قرآنی ما در استان به 25 مدرسه رسید.

وی اظهار کرد: در این مدارس، طلاب در کنار دروس خود، به‌طور ویژه روی حفظ قرآن کار می‌کنند. طلاب هر پایه، استادی دارند که محفوظات آنها را رصد و ارزیابی می‌کند.

سیاحی با اشاره به استقبال خوب مدارس علمیه از این طرح گفت: شهرهایی مانند اهواز، بهبهان، اندیکا، باغملک، اندیمشک و دیگر شهرهای استان از این مدارس برخوردار هستند. در این مدارس، 50 استاد حفظ قرآن، حضور دارند که با طلاب کار می‌کنند.

کارشناس قرآن و حدیث معاونت تهذیب حوزه علمیه خوزستان با بیان اینکه طرح مدارس علمیه قرآنی، چهار سال است که در حوزه‌های علمیه استان اجرایی شده است، افزود: تعداد این مدارس تا سال گذشته 12 مدرسه بود که امسال الحمدلله نگاه ویژه‌ای به این طرح شد و تعداد مدارس ما به 25 مدرسه افزایش پیدا کرد.

وی گفت: یکی از برنامه‌های مستمر مدارس قرآنی، برگزاری آزمون حفظ است که این آزمون امسال در شش رشته حفظ ۵ جزء، ۱۰ جزء، ۱۵ جزء، ۲۰ جز، ۲۵ جزء و ۳۰ جزء (حفظ کل قرآن) برگزار شد. نوبت دیگر آزمون حفظ طلاب این مدارس، بهمن ماه است.

سیاحی بیان کرد: هدف از اجرای این طرح، ایجاد زمینه‌ای برای انس دائمی طلاب با قرآن کریم و استفاده مفیدتر از اوقات فراغت طلاب است.

انتهای پیام
captcha