نقش تیک تاک در جلب حمایت از مردم مظلوم فلسطین
کد خبر: 4185244
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۶

نقش تیک تاک در جلب حمایت از مردم مظلوم فلسطین

یک تحقیق تازه نشان داد که محتوای موجود بر روی شبکه اجتماعی تیک تاک، نقش مهمی در جلب افکار عمومی به نفع مردم فلسطین داشته است.

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21،  مطالعه‌ای در مورد استفاده از پلتفرم TikTok در جریان تجاوز به نوار غزه، از قابلیت چشمگیر محتوای این شبکه اجتماعی بر نظرات کاربران  در مورد جنگ غزه را نشان داد.

مطالعه انجام شده توسط پلتفرم GitHub نشان می‌دهد که استفاده از تیک تاک، به مدت نیم ساعت در روز، احتمال پیدا کردن نظر ضد رژیم اشغالگر اسرائیل  را تا 17 درصد در کاربران افزایش می‌دهد، در حالی که این احتمال در اینستاگرام تا 6 درصد و در مورد شبکه اجتماعی X (توییتر سابق) 2 درصد است.

این تحقیق در مورد تعامل با هشتگ‌ها در این پلتفرم در میان کاربران در ایالات متحده نشان داد که استفاده از هشتگ «آزادی برای فلسطین» در هفته قبل از 29 نوامبر از بیش از 200 میلیون مورد فراتر رفت. هشتگ‌های مشابه با پرچم فلسطین در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. 

نکته جالب اینکه هشتگ «ما در کنار اسرائیل ایستاده‌ایم» تنها با چندین میلیون بار استفاده در رتبه آخر قرار گرفت که نشان‌دهنده همدلی گسترده کاربران با حقوق فلسطینیان است.

مقایسه بین بازدید آمریکایی‌ها از سایت‌های خبری و خبرگزاری‌های معروف و بازدید از ویدیوهای مرتبط با هشتگ «آزادی برای فلسطین» نیز تفاوت زیادی را نشان می‌دهد. این تحقیق نشان داد کلیپ‌های ویدیویی مربوط به جنگ غزه از طریق تیک تاک بیش از 300 میلیون بازدید داشته است. اما در مقابل، همین میزان بازدید بین 6 شبکه و خبرگزاری عمده آمریکا تقسیم شده است.

با شروع تجاوز اسرائیل به غزه و شهادت هزاران فلسطینی، اخبار مظلومیت مردم غزه در میان کاربران مجازی در کشورهای غربی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. اخیراً موجی از کنجکاوی فعالان مجازی درباره قرآن و حقایق دین اسلام در آمریکا و اروپا به راه افتاده و تعداد زیادی از جوانان غربی با مطالعه قرآن کریم، به دین اسلام روی آورده‌اند. 

انتهای پیام
captcha