تدین لازمه حتمی یک نماینده انقلابی است
کد خبر: 4185145
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۴
امام‌جمعه زابل گفت:

تدین لازمه حتمی یک نماینده انقلابی است

حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی عزیزی گفت: نماینده انقلابی باید دین‌دار و خداپرست و با ایمان باشد. انسان بی‌تقوا نمی‌تواند راه سعادت دیگران را پیگیری کند چون خودش گمراه است. تقوا و تدین لازمه حتمی یک نماینده انقلابی است.

حجت الاسلام عزیزی امام جمعه زابلبه گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی عزیزی، امام‌جمعه زابل امروز جمعه 10 آذرماه،‌ در خطبه‌های نمازجمعه این شهرستان، در مصلی المهدی(عج) زابل گفت: اگر مجلس شورای اسلامی را در بیت‌الله الحرام هم تشکیل بدهند و نمایندگان انقلابی نباشند آن مجلس، مجلس اسلامی نیست، چون نماینده روح مجلس، اساس و هویت بخش است و به ساختار مجلس هویت می‌دهد.
 
وی با اشاره به ویژگی‌های بارز و منحصر به فرد شهید مدرس به‌عنوان نمونه بارز یک نماینده با تقوا، تصریح کرد: وقتی ویژگی‌های این شهید عالی‌قدر را مطالعه می‌کنید می‌بینید که اولا وقتی یک مجتهد تراز و عالی رتبه عضو مجلس می‌شود خودش یک پیام دارد یعنی جائی‌که قرار است تصمیم‌گیری برای ملتی بشود باید انسان‌های فرهیخته و عادل در میدان بیایند، یک نماینده انقلابی باید دین‌دار، خداپرست، خداترس و با ایمان باشد شهید مدرس خداترس بود و از پهلوی و استبداد نمی‌ترسید، اما انسان بی‌تقوا نمی‌تواند راه سعادت دیگران را پیگیری کند چون خودش گمراه است تقوا و تدین لازمه حتمی یک نماینده انقلابی است. 
 
امام‌جمعه زابل با بیان این‌که برخی می‌گویند اگر نماینده یک وجدان خوبی داشته باشد کفایت می‌کند، تصریح کرد: این تفکرات در جایی مثل جمهوری اسلامی جایی ندارد وجدان بیدار هم از یک روح دین‌دار بلند می‌شود درست است که کسی وجدان داشته باشد خوب است ولی ما به‌دنبال کسی هستیم که خدا ترس باشد چون یقین داریم که این فرد وجدان دارد ما خیال می‌کنیم که فردی وجدان دارد درحالی‌که ممکن است که بدنبال منافع خودش باشد اما کسی که تقوا دارد دنبال منافع خودش، حزبش و رفقایش نیست.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین عزیزی با اشاره به فرمان حضرت علی(ع)، به مالک اشتر، گفت: ایشان به ملک اشتر می‌فرماید« ای مالک؛ با مردم و با خدا با انصاف باش نسبت به خدا و مردم انصاف داشته باش با کسانی‌که با تو نزدیک هستند انصاف داشته باش اول خدا دوم مردم سوم موافقینت و چهارم عزیزات، با همه این افراد با انصاف برخورد کن، اگر این‌کار را نکنی گرفتار ظلم شده‌ای و ستم کردی». 
 
وی اضافه کرد: کسی‌که تقوا نداشته باشد ستم می‌کند بعد از نماینده شدن، از ویژگی نمایندگی خودش استفاده می‌کند و اصرار پشت اصرار که فلان کس که هم‌پیاله من بوده، فلان کس که هم فکرو موافقم بوده باید در فلان منصب اجرایی قرار بگیرد که این عین بی‌تقوایی است، حالا گاهی اوقات آقای نماینده پیشنهادی دارد اشکالی ندارد باید استقبال بشود مدیران باید استقبال کنند، یک نماینده مجلس باید هم در قانون‌گذاری و هم در نظارت تقوا داشته باشد، اما این‌که نظر مخالفی نسبت به یک فرد یا یک لایحه دارد اما چون هم حزبی‌هایش نظرشان متفاوت است و براساس نظر حزب تعیین می‌کنند، این کارعین بی‌تقوایی است.
 
امام‌جمعه زابل با بیان این‌که وقتی نماینده می‌خواهد قانون وضع کند یا امکان دارد طرح یا لایحه‌ای بیاید حواسش جمع لابی‌هایی است که در راهروهای مجلس اتفاق می‌افتد، تصریح کرد: آقای نماینده تو به وظیفه‌ات عمل کن ویژگی نماینده خوب این است که در قانون‌گذاری انصاف داشته باشد یعنی اول با خدارو راست باشد، بدانید که قیامت سخت می‌گیرند خیلی‌ها مشتاقانه برای برخی از مناصب تلاش می‌کنند ولی اگر بدانند وقتی از دنیا رفتند و وقتی وارد عالم برزخ شدند چه چیز منتظرشان است فرسنگ‌ها از این مناصب فرار می‌کنند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین عزیزی با اشاره به فرمایش خداوند در قرآن که می‌فرماید؛ «اگر شخصی به بندگان خداوند ظلم کرد خداوند دشمن او خواهد بود»، گفت: امکان دارد یک صاحب منصبی نسبت به زیردستش ظلمی کند و زور زیردست به این صاحب منصب نرسد تا ازخودش دفاع کند، خدا به جای این زیردست دشمن آن صاحب منصب خواهد شد و اگر کسی که خداوند دشمنش شد دیگر دلیلی برای پذیرفته شدن عذرش نیست چون خداوند عالم به اسرار است و همه چیز رامی‌داند این شخص با خدا سرجنگ دارد تا زمانی‌که یا بمیرد یا توبه کند اگر انسان تقوا نداشته باشد و خدا ترس نباشد چنین سرنوشتی خواهد داشت.
انتهای پیام
captcha