دیپلماسی دفاعی و برقراری روابط بین المللی؛ ماموریت ویژه نیروی دریایی ارتش
کد خبر: 4185120
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳
امیر دریادار ایرانی بیان کرد:

دیپلماسی دفاعی و برقراری روابط بین المللی؛ ماموریت ویژه نیروی دریایی ارتش

فرمانده نیروی دریایی ارتش اظهار کرد: یکی از مأموریت های ویژه نیروی دریایی راهبردی ارتش، دیپلماسی دفاعی و برقراری روابط بین الملل در سطح جهانی است که با انزواگریزی و تحریم ناپذیری این مأموریت در بالاترین سطح در حال انجام است و هیچ حایی نیست که پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران برافراشته نشود.

امیر دریادار شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش

به گزارش ایکنا، امیر دریادار شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران، به مناسبت هفته نیروی دریایی ارتش، گفت: 7 آذر بیانگر فداکاری نیروی دریایی در دوران دفاع مقس بود که ناوچه پیکان و همرزمان من در نیروی دریایی موفق شدند دشمن بعثی ر از صحنه دریا برای همیشه حذف کنند و در طول 8 سال دفاع مقدس نه تنها توان نظامی دریایی دشمن از بین رفت بلکه شاهرگ اقتصادی او را از طریق دریا قطع کردند و در مقابل اقتصاد کشورمان را برقرار داشتند و بنادر و پایانه های نفتی کشور فعال ماند.

وی افزود: امروز به برکت خون شهدای 7 آذر و تکاوران در جنگ 34 روزه خرمشهر، نیروی دریایی راهبردی ارتش با دانش و  تخصص بالا در همه ابعاد به ویژه حوزه علمی، دانشی، صنعتی و فنی با هدایت های داهیانه رهبر انقلاب مسیر دریاها را پشت سر گذاشتند و این افتخار را در سال 1402 به مردم هدیه کردند و یک دور کامل کره زمین را دریانوردی کردند.

امیر دریادار ایرانی اظهار کرد: از تمام نقاط ایران در این مأموریت بزرگ حضور داشتند  که برای همه کشورها ابهامات راهبردی بزرگ ایجاد کردند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش بیان کرد: امروز نه فقط در دریاهای جنوب بلکه در دریای خزر نیز ناوچه دیلمان قادر خواهد بود با توانمندی بیشتر و به روزتر در حوزه امنیت دریانوردی اجرای مأموریت کند.

وی تصریح کرد: یکی از مأموریت های ویژه نیروی دریایی راهبردی ارتش، دیپلماسی دفاعی و برقراری روابط بین الملل در سطح جهانی است که با انزواگریزی و تحریم ناپذیری این مأموریت در بالاترین سطح در حال انجام است و هیچ حایی نیست که پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران برافراشته نشود.

امیر دریادار ایرانی ابراز کرد: امروز همان مأموریت 8 سال دفاع مقدس در بازگذاشتن خطوط مواصلاتی و تأمین امنیت دریانوردی در حوزه تجاری و نفتکش با حداکثر توان در حال اجراست و امروز ناوشکن جماران در خلیج عدن و ناوشن خیبر در دریای سرخ در حال تأمین امنیت کشتیرانی و دریانوردی هستند و اقتصاد دریا امروز با توان نیروی دریایی در بهترین شکل در حال تأمین است.   

انتهای پیام
captcha