نسبت کانون‌های تخصصی بانوان با مساجد تعریف شود
کد خبر: 4184975
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷
مدیرکل ارشاد کرمان:

نسبت کانون‌های تخصصی بانوان با مساجد تعریف شود

محسن روحی با بیان اینکه نسبت کانون‌های تخصصی بانوان با مساجد باید تعریف شود، گفت: در این کانون‌ها باید برنامه‌هایی در حوزه بانوان تدوین شود و یکی از این برنامه‌ها در راستای انس بیشتر، کودکان، نوجوانان و بانوان با مسجد به‌عنوان یک پایگاه معنوی باشد.

همایش آموزشی مدیران کانون‌های تخصصی بانوان استان کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، همایش آموزشی مدیران کانون‌های تخصصی بانوان استان کرمان از سوی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کرمان و با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان و مدیران کانون‌های تخصصی بانوان، امروز، نهم آذرماه در کرمان برگزار شد.

محسن روحی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در این جلسه با بیان اینکه تشکیل این کانون‌ها اگرچه با تأخیر بوده، اما همواره شاهد حضور پررنگ بانوان در بسیاری از رویدادها و در مساجد بوده‌ایم، حوزه جوانان و بانوان را دو حوزه مهم و نیازمند توجه ویژه دانست و اظهار کرد: اغتشاشات سال گذشته نشان داد که این دو حوزه به‌ویژه حوزه بانوان بسیار مهم و نیازمند برنامه‌ریزی مدون و جدی است. البته نظام تاکنون برنامه‌های خوبی در حوزه‌های مختلف برای بانوان انجام داده است و در یک مقایسه وضعیت امروز بانوان ایران با سایر کشورها و پیش از انقلاب، متوجه جایگاه بانوان در ایران اسلامی خواهیم شد.

وی با بیان اینکه نگاه موجود در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مبتنی بر انجام کار از سوی خود مردم و محلات است، تصریح کرد: پایگاه‌های محلات باید شناخته شوند که مهمترین این پایگاه‌ها مساجد هستند و تشکیل این کانون‌ها در مساجد سبب می‌شود دغدغه‌های حوزه بانوان بهتر شناخته شود، لذا در این کانون‌ها باید برنامه‌هایی در حوزه بانوان تدوین شود و این برنامه‌ها در راستای انس بیشتر کودکان، نوجوانان و بانوان با مسجد به‌عنوان یک پایگاه معنوی باشد.

روحی با اشاره به فعالیت‌های متعددی که در مساجد انجام می‌شود و با تأکید بر اینکه در اجرای برنامه‌ها، مساجد باید مرکز توجه باشند، افزود: نسبت برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید متناسب با مسجد برنامه‌ریزی و نسبت کانون‌های تخصصی بانوان با مساجد باید تعریف شود.

وی محور قرار دادن مساجد در برنامه‌ریزی‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: باید مشخص کرد در مساجد قرار است چه کاری انجام داد تا محوریت مساجد بار دیگر احیا شود و هر کسی که فعالیتی در مساجد انجام می‌دهد باید با محوریت مسجد باشد.

روحی با اشاره توصیه‌های رهبر معظم انقلاب مبنی بر اهمیت کیفیت کار فرهنگی و همچنین خلق مخاطب، گفت: کانون‌های تخصصی بانوان مأموریت مهمی در جذب نوجوانان و کودکان برعهده دارند که باید برای آن برنامه‌ریزی کرد، لذا توصیه می‌کنیم مدیران و مسئولان این کانون‌ها خود را گرفتار انبوه فعالیت‌های فرهنگی و جلسات متعدد بدون خروجی نکنند بلکه فعالیت‌های خوب با رویکرد خلق مخاطب با مشخص کردن نسبت به مساجد را در دستور کار قرار دهند.

علی مهدی‌خانی، سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان نیز در این جلسه از تأسيس ۳۵ کانون تخصصی بانوان در کرمان خبر داد و اظهار کرد: در یک ماهه گذشته ۲۸ کانون تأسیس شده و مدیران پس از گذراندن سه دوره تخصصی، عمومی و تکمیلی به‌صورت رسمی فعالیت خود را در حوزه بانوان و خانواده شروع می‌کنند.

در این نشست پیرامون نقشه‌های نظام سلطه در حوزه خانواده و بانوان، جنگ نرم فرهنگی و مأموریت‌های کانون‌های تخصصی بانوان برای مقابله با نقشه‌های دشمن در حوزه خانواده، بانوان و مادران مباحثی مطرح شد.

انتهای پیام
captcha