باید فعالان قرآنی مورد تشویق قرار گیرند
کد خبر: 4184948
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۲
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان

باید فعالان قرآنی مورد تشویق قرار گیرند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان گفت: باید فعالان قرآنی مورد تشویق قرار گیرند تا این انگیزه در آنان ایجاد شود که مسیر خوبی را انتخاب کردند و بتوانند به دیگران نیز در ترویج فرهنگ قرآنی کمک کنند که باید این مهم را از کودکی در خانواده‌ها نهادینه کنیم.

حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گیلانبه گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی به نقل از ستاد خبری  چهل و ششمین مسابقات سراسری  قرآن کریم  به میزبانی  خراسان‌شمالی، حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان ، ضمن تقدیر و  از  ریاست  سازمان اوقاف و امور خیریه کشور  به منظور  برپایی مسابقات قرآن در سنوات اخیر در استان‌ها  اظهار کرد: در گذشته همه اقدامات به صورت متمرکز در تهران بود اما طی سال‌های اخیر با وجود  میهمانان متعدد  میزبانی  مسابقات سراسری قرآن کریم به استان‌ها  واگذار شد. 
 
تدینی با تقدیر از مسئولان خراسان‌شمالی به جهت قبولی میزبانی از این رویداد مهم، یادآور شد: طی تماس با مسئولان استان، هم اکنون همه نهادها دستگاه‌های اجرایی دولت و خصوصی همه ظرفیت خود را  به کار گرفتند تا این مسابقات  به نحو احسن و بسیار باشکوه  برپا شود.
 
وی عنوان کرد: برپایی این مسابقات به طور قطع کار بسیار بزرگی بوده که طی گزارش استاندار خراسان‌شمالی هم اکنون همه مدیران کل، فعالان قرآنی و مردم دست به دست هم داده‌اند تا این برنامه با حضور پرشور و نشاط قاریان، داوران و متسابقین برپا شود.
 
وی با بیان اینکه برپایی مسابقات قرآن در توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه از اهمیت بسیاری برخوردار است، یادآور شد: مسابقات سراسری قرآن کریم بزرگترین رویداد این حوزه در کشور است.
 
تدینی یادآور شد: برنامه‌های جانبی بسیار خوبی با حضور  قاریان بین‌المللی  و کشوری  و استانی در نقاط شهری و روستایی خراسان‌شمالی تدارک دیده شده  تا قرآن در مجالس متعدد تلاوت شود . 
 
وی با بیان اینکه  افراد  برای حضور در بخش‌های مختلف مسابقات قرآن  می‌توانند در محل برپایی این مهم حاضر شوند، افزود: مشاهده رقابت متسابقین از نزدیک اثرات بسیار خوبی در ترویج فرهنگ  قرآنی دارد.
 
وی با تاکید بر اینکه برپایی مسابقات قرآن صرفاً متعلق به سازمان اوقاف نبوده  و همگان در برپایی این مهم مشارکت دارند، یادآور شد : باید فعالان قرآنی مورد تشویق قرار گیرند تا این انگیزه در آنان ایجاد شود که مسیر خوبی را انتخاب کردند و بتوانند به دیگران نیز در ترویج فرهنگ قرآنی کمک کنند که باید این مهم را از کودکی در خانواده‌ها نهادینه کنیم .
 
براساس این گزارش، چهل و ششمین مسابقات سراسری قرآن کریم با حضور ۳۵۶ شرکت کننده ممتاز کشوری، ۴۰ داور مسابقات بین‌المللی و برگزاری ۷۰ محفل انس با قرآن در سراسر شهرستان‌های استان و مراکز علمی و صنایع بزرگ، مدارس، مساجد، امامزاده‌گان و دارالقرآن‌ها از نهم تا ۱۸ ماه جاری در بجنورد در بخش‌های آوایی انفرادی شامل حفظ (کل و ۲۰ جزء) قرآن کریم، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان و دعاخوانی و بخش گروهی شامل مدیحه سرایی و همخوانی قرآن کریم برگزار می‌شود.
انتهای پیام
captcha