همایش آموزشی مدیران کانون‌های تخصصی خواهران برگزار شد
کد خبر: 4184871
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۷

همایش آموزشی مدیران کانون‌های تخصصی خواهران برگزار شد

همایش آموزشی مدیران کانون‌های فرهنگی هنری تخصصی خواهران با حضور آیت‌الله کعبی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد.

همایش آموزشی مدیران کانون‌های تخصصی خواهرانبه گزارش ایکنا از خوزستان، همایش آموزشی مدیران کانون‌های فرهنگی هنری تخصصی خواهران امروز چهارشنبه ۸ آذر با حضور آیت‌الله کعبی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد.

مجید منادی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در آغاز این همایش گفت: رسالت اصلی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مطابق بیانات امام راحل و رهبر انقلاب اسلامی، تربیت انسان‌ها از بُعد معنوی و مهارتی است. در مسجد، مجموعه‌های مختلفی در حال فعالیت هستند؛ در رأس آن امام جماعت، پایگاه بسیج، کانون‌های مساجد و دارالقرآن‌ها. کانون‌های مساجد باید با هم افزایی از تمام ظرفیت‌های مسجد بهره ببرند. 

وی اظهار کرد: خواهش ما این است که ستاد مدیریت کانون‌های مساجد استان و مدیران کانون‌‌های تخصصی خواهران به سمت این هم‌افزایی حرکت کنند؛ به طوری که کانون‌های مساجد مرکزی برای کادرسازی و تربیت نیروهای فرهنگی و هنری انقلاب اسلامی باشند.

حجت الاسلام قاسم سمیری، دبیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان نیز در این همایش با اشاره به ایام فاطمیه گفت: این ایام یادآور نقش زن در دفاع از نهضت اسلامی و جامعه است. با توجه به اهمیت رسالت بانوان، ستاد کشوری کانون‌های مساجد برای اولین بار اقدام به راه اندازی کانون‌های خواهران در مساجد کرده است.

وی اظهار کرد: در این جمع افرادی هستند که در کار فرهنگی جهادی و جذب جوانان به ویژه در مناطق محروم خبره هستند. این جلسه با موضوع نحوه استفاده از ظرفیت کانون‌ها برگزار شده است. با توجه به شعار دولت در بازگشت به مساجد است باید این فرصت را غنیمت بشماریم. 

انتهای پیام
captcha