20 آب‌انبار وقفی یزد به گردشگری اختصاص یافت
کد خبر: 4184760
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۶

20 آب‌انبار وقفی یزد به گردشگری اختصاص یافت

رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به شناسایی حدود 106 آب انبار توسط اوقاف در شهر یزد گفت: تاکنون 20 آب انبار برای گردشگری واگذار شده است.

بی بی فاطمه حقیرالسادات، شورای شهر یزدبه گزارش ایکنا به نقل از روابط‌عمومی شورای شهر یزد، بی‌بی فاطمه حقیرالسادات، رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر یزد گفت: در نشست این کمیسیون پیشنهاد شد با ایجاد تفاهم‌نامه بین شهرداری و اوقاف، آب انبارهای وقفی مرمت و برای استفاده در زمینه گردشگری به شهرداری واگذار شود.

وی افزود: حدود 106 آب انبار توسط اوقاف در شهر یزد شناسایی شده که تاکنون 20 آب انبار برای گردشگری واگذار شده است. همچنین حدود 400 خانه ثبت‌شده وقفی در یزد شناسایی شده که 100 خانه قابل استفاده و مابقی نیاز به بازسازی دارد و لذا با همکاری شهرداری و اوقاف و مرمت آن می‌توان برای انجام امور خیریه استفاده کرد.

رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر یزد گفت: ضرورت دارد در تمام محلات تاریخی مجموعه‌های فرهنگی و ورزشی تشکیل شود و لذا مقرر شد با اوقاف در خصوص واگذاری برخی مکان‌های وقفی در راستای استفاده ورزشی و مسائل فرهنگی شهروندان، بحث و گفت‌وگو شود.

انتهای پیام
captcha