نمایندگان خوزستان به مسابقات قرآن کشور اعزام می‌شوند
کد خبر: 4184364
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸
از 8 آذر

نمایندگان خوزستان به مسابقات قرآن کشور اعزام می‌شوند

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خوزستان از آغاز فرآیند اعزام نمایندگان استان خوزستان جهت شرکت در چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از هشتم آذرماه جاری خبر داد.

چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم

جلیل سرخی، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان با بیان اینکه فرآیند اعزام نمایندگان استان خوزستان جهت شرکت در چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از هشتم آذرماه آغاز می‌شود، گفت: در ابتدا چهار گروه تواشیح استان خوزستان در تاریخ هشتم آذرماه به محل مسابقات اعزام می‌شوند. پس از پایان مسابقات رشته هم‌خوانی و هم‌سرایی، نمایندگان استان در رشته‌های آوایی از 12 آذرماه به محل مسابقات عزیمت می‌کنند.

وی ادامه داد: به‌منظور برگزاری کارگاه آماده‌سازی قاریان و حافظان قرآن برای شرکت در مرحله نهایی چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ما اعلام آمادگی کرده‌ایم، اما باید این افراد هم تمایل به شرکت در این کارگاه را داشته باشند، چراکه سال گذشته کارگاه آماده‌سازی را برگزار کردیم اما زیاد از آن استقبال نشد.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خوزستان بیان کرد: براساس اعلام مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف در گروه آقایان و در رشته ترتیل دو نفر، رشته قرائت دو نفر، رشته حفظ کل دو نفر، رشته حفظ ۲۰ جزء عدم کسب حد نصاب امتیاز، رشته دعاخوانی یک نفر، رشته اذان بدون سهمیه و در گروه بانوان در رشته ترتیل دو نفر، قرائت چهار نفر، حفظ کل یک نفر، حفظ ۲۰ جزء یک نفر، رشته دعاخوانی دو نفر، در مرحله نهایی این دوره از مسابقات قرآن کریم حضور دارند.

سرخی گفت: چهار گروه نورالزهرا، نورالهدی و آل یاسین در گروه آقایان و نورالزهرا در گروه بانوان نمایندگان استان خوزستان در این دوره از مسابقات هستند. 

یادآور می‌شود، چهل‌وششمین مسابقات سراسری قرآن از ۹ آذرماه به میزبانی شهر بجنورد استان خراسان‌شمالی برگزار می‌شود. این دوره از مسابقات در ایام فاطمیه(س) از ۹ تا ۱۲ آذرماه ابتدا در بخش نغماتی آن شامل تواشیح، اذان و اجرای گروه‌های هم‌خوانی و هم‌آوایی اجرا و در ادامه ۱۲ تا ۱۸ آذرماه رقابت‌های بخش قرائت آوایی شامل قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ اجزاء و حفظ کل قرآن برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha