توسعه بخش ناباروری بیمارستان رضوی با کمک وقف
کد خبر: 4184300
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۷

توسعه بخش ناباروری بیمارستان رضوی با کمک وقف

یک واقف حوزه سلامت با اشاره به دغدغه رهبری مبنی بر کاهش جمعیت جوان گفت: با توجه به اینکه امکانات دولت محدود و هزینه درمان ناباروری بالاست از این رو با توجه به هزینه بالای درمان ناباروری و درگیر بودن حدود ۳۵درصد از مردم جامعه به این مشکل سبب شد تا این حوزه را به عنوان یکی از اولویت‌ها انتخاب کنم .

بیمارستان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، ماشالله مرادنژاد، واقف حوزه سلامت و استاد دانشگاه، امروز 5 آذر، در آیین تجلیل از واقف خیراندیش ماشاءالله مرادنژاد که در محل بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی برگزار شد بیان کرد: خداوند متعال به برکت امام رضا(ع) توفیق داد تا در این حوزه ورود کنیم و در این خصوص بتوانم بخشی از اموال خود را ماندگار کنم و امیدوارم در این مسیر خیر و برکت قرار گیریم و خدمات موثری در این حوزه داشته باشیم.

وی که مستغلاتی به ارزش بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان را برای توسعه بیمارستان رضوی وقف کرده افزود: به نظر می رسد در دوران فعلی بهترین نیت وقف، وقف در حوزه سلامت است، البته در این حوزه از حضرت رضا(ع) استمداد کردم و راه پیش روی من باز شد، لذا این وقف برای توسعه و گسترش بخش درمان ناباروری و ساخت مرحله دوم بخش تخصصی قلب بیمارستان رضوی اهدا شد که پروژه‌های مربوطه در این حوزه آغاز شده است.

این واقف حوزه سلامت بیان کرد: امید است بخش ناباروری این بیمارستان تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد. البته در حال حاضر نیز بخش درمان ناباروری بیمارستان نیز فعال است اما این پروژه با زیربنای قابل قبولی که دارد به توسعه این بخش کمک بسزایی خواهد کرد.

وی در خصوص اینکه حوزه ناباروری را برای ایجاد وقف انتخاب کرده است، اظهار کرد: امروز دغدغه رهبری کاهش جمعیت جوان است از طرفی امکانات دولت محدود و هزینه درمان ناباروری بالاست از این رو با توجه به هزینه بالای درمان ناباروری و درگیر بودن حدود ۳۵درصد از مردم جامعه به این مشکل  سبب شد تا این حوزه را به عنوان یکی از اولویت‌ها انتخاب کنم تا با توسعه این بخش به بحث افزایش جوانی جمعیت نیز کمک شود.

مرادنژاد گفت: انتخاب بیمارستان رضوی برای ایجاد این وقف به خاطر این است که ایران تنها حکومت شیعی در دنیا است لذا توسعه بیمارستان رضوی می‌تواند بر عظمت و عزت و جلال پایگاه شیعی جهان بیفزاید.

این استاد دانشگاه افزود: امروز این اتفاق تا حد زیادی افتاده و این بیمارستان می‌تواند به بیمارستان‌های خصوصی خارج از کشور تنه بزند. با این نگاه برای تبلیغ شیعه به این حوزه وارد شدم.

انتهای پیام
captcha