آغاز تحقیقات پلیس آلمان درباره حمله به مساجد
کد خبر: 4184199
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۶

آغاز تحقیقات پلیس آلمان درباره حمله به مساجد

در چند روز گذشته چندین مسجد در برلین و سایر مناطق در آلمان مجموعه‌ای از پیام‌های نفرت‌انگیز دریافت کرده‌اند، پلیس آلمان از آغاز تحقیقات در این زمینه خبر داده است.

به گزارش ایکنا به نقل از اسكای نيوز،  سخنگوی پلیس برلین، پایتخت آلمان روز جمعه اعلام کرد که در حال انجام تحقیقات در مورد چهار مورد ارسال پیام‌های نفرت‌انگیز و به سه مسجد و یک سازمان اسلامی در این شهر است.

به گفته این منبع در چند روز گذشته این مساجد پیام‌های نفرت‌انگیز، صفحات قرآن سوخته، گوشت خوک و شماری پیام‌های ناپسند و موهن، دریافت کرده‌اند.

این مساجد، تصاویر پیام‌های دریافتی خود را با متن چاپ شده به آلمانی و ترکی منتشر کردند که نویسندگان آن به شدت به قرآن، ذات خداوندی و پیامبر(ص) توهین کرده‌اند. همچنین سوسیس گوشت خوک نیز به مؤسسات اسلامی فرستاده شده است.

پلیس این پیام‌ها را منزجر کننده دانست و اعلام کرد: تحقیقات در خصوص ظن افترا به فرقه‌ها و جوامع دینی آغاز شده است، پرونده‌های مشابهی نیز در کشورهای دیگر وجود دارد و بازپرس جنایی در حال تماس با سازمان‌های دخیل در این تخلفات است.

این موارد اولین مورد در نوع خود در آلمان محسوب نمی‌شوند، زیرا این کشور قبلاً شاهد حملات علیه مساجد و توهین به ساحت قرآن کریم بوده است.

حملات علیه مسلمانان و نهادهای دینی پس از عملیات طوفان الاقصی در آلمان افزایش یافته است. مقامات آلمانی در جریان حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کشتار زنان و کودکان فلسطینی، همواره حمایت خود را از رژیم صهیونیستی اعلام کردند؛ امری که با انتقاد گسترده مسلمانان این کشور مواجه شد.

انتهای پیام
captcha