تفکر بسیجی باید جهانی شود
کد خبر: 4184106
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۳
امام جمعه درمیان:

تفکر بسیجی باید جهانی شود

حجت‌الاسلام مصیب خزاعی گفت: تفکر بسیجی شایسته این است که جهانی شود، زیرا در این تفکر مهر و محبت، نوع‌دوستی، کمک و همکاری است.

حجت‌الاسلام مصیب خزاعی، امام جمعه شهرستان درمیانحجت‌الاسلام مصیب خزاعی، امام جمعه شهرستان درمیان در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، با گرامیداشت روز بسیج گفت: بسیج مانند درخت تنومندی است که در تمام چهار فصل سال میوه دارد و برای کشورمان در همه حالت‌ها مثمره ثمر است؛ در طول سال‌های متمادی اگر کشور ما دارای مشکلات و گرفتاری‌هایی بوده به کمک بسیجیان توانسته آن مشکل را حل کند.

وی افزود: تفکر بسیجی شایسته این است که جهانی شود، زیرا در این تفکر مهر و محبت، نوع‌دوستی، کمک و همکاری است. باید بسیج را تکریم کرد و ارج نهاد برای اینکه این تفکر اسلامی و ایرانی است و می‌تواند جهانی شود.

حجت‌الاسلام خزاعی با بیان اینکه به فرمایش مقام معظم رهبری، بسیجیان باید یک سری شرایطی را رعایت کنند و خصوصیاتی از جمله اخلاص، تواضع، اخلاق حسنه و سیاسی را داشته باشند، اما سیاست‌زده نباشند، گفت: بسیجیان به دولت و مردم به‌ویژه در کارهای جهادی که سرآمد کارهای بسیجیان است، کمک می‌کنند، لذا در تمام نقاط ایران تفکر بسیجی به کمک دولت آمده و در خیلی از پروژه‌ها در قالب گروه‌های جهادی با رشته‌های مختلف به مناطق محروم اعزام می‌شوند. در هفته بسیج امسال اعزام بیش از ۵۰ تا ۶۰ گروه جهادی را داشتیم که در حوزه بهداشتی درمانی، دامپزشکی، توزیع جهیزیه و سبد غذایی کمک می‌کردند.

وی اظهار کرد: تفکر بسیجی، تفکر نابی است که باید حفظ شود و همچنین دنبال آن بود و دفاع کرد که اگر این را داشته باشیم در آینده دغدغه‌ای نخواهیم داشت، چراکه بسیجیان خط‌شکن هستند و در مشکلات و گرفتاری‌ها در کنار همه نیروها به وظایف خودشان عمل می‌کنند و در خط مقدم حتی جلوتر از نیروهای اداری وسط میدان هستند.

خزاعی تصریح کرد: بسیج شجره طیبه‌ای است که از یادگاران حضرت امام(ره) است و به قول مقام معظم رهبری تفکر بسیجی، فتح‌الفتوح حضرت امام(ره) است. بسیج در همه جا به دنبال باز کردن گره‌ها از زندگی مردم بوده و حلال مشکلات است که حضرت امام(ره) با فکر بصیرایی خودشان در سال ۵۸ قبل از اینکه جنگی شروع شود هر چند که فتنه زیاد بود، اما این تفکر بسیجی که نامگذاری شد فتح‌الفتوحی برای حل مشکلات در آینده بوده است.

امام جمعه شهرستان درمیان گفت: بسیج بسیاری از توطئه‌ها، فتنه‌ها، مسائل و مشکلات کشور را حل کرد. بسیجیان، امروز در کشور ما به‌عنوان نیروی پیروز در میدان نام برده می‌شوند و این موفقیت‌های بسیج است که باعث ترویج این تفکر بسیجی می‌شود که در دنیا نظیر ندارد.

انتهای پیام
captcha