فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی با نخبگان ورزشی دیدار کرد
کد خبر: 4184097
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۸

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی با نخبگان ورزشی دیدار کرد

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی با نخبگان ورزشی، مدال‌آوران و مقام‌آوران جوان دیدار و از نزدیک گفت‌وگو کرد.

سردار محمدحسین رجبی، فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، محمدحسین رجبی، فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی، روز گذشته، 4 آذر در سالن جلسات شهید باکری ستاد فرماندهی سپاه شهدای استان در دیداری که به مناسبت بزرگداشت هفته بسیج با نخبگان ورزشی ترتیب یافته بود، گفت: ترویج فرهنگ و تفکر بسیجی در جامعه بزرگ ورزش و جوانان استان ضروری است و باید در این زمینه گام برداشته شود.

وی بر لزوم اهتمام در راستای تقویت ظرفیت‌های ورزشی آذربایجان‌غربی با هدف هویت‌ بخشیدن به استان، افزایش نشاط اجتماعی تاکید کرد و گفت: توسعه ورزش قهرمانی و همگانی باید در استان مورد توجه قرار گیرد.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های ورزش را انتقال فرهنگ یک کشور به دیگر کشورها دانست و گفت: ورزش و رشته‌های ورزشی از کارکرد‌های متنوع و ظرفیت‌هایی بالایی برخوردار هستند، که باید حداکثر بهره را از آن برد.

رجبی با بیان اینکه، کردار، رفتار و پوشش فرد ورزشکار و نوع برخوردها‌ی‌‌شان در کشورهای دیگر در کانون توجه بوده و رصد می‌شود و چه‌بسا از آن الگوبرداری شود، ادامه داد: بنابراین ورزش ابزاری برای انتقال فرهنگ، آداب، رسوم، سنن، باورها و ارزش‌ها است.

وی با بیان اینکه یکی از کارکردهای ورزش می‌تواند کمک به توسعه باشد، اضافه کرد:‌ ورزش در کنار صنعت، اقتصاد و فناوری می‌تواند در توسعه متوازن کشور و استان موثر واقع شود.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی با بیان اینکه، وجود اقوام و ادیان توحیدی متعدد در این استان باعث شده است، که در این خطه یک سرمایه اجتماعی ارزشمندی به وجود آید، گفت: از این فرصت باید استفاده لازم را کرد، از طرفی برای داشتن ایران قوی باید ورزش قوی نیز داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha