آزادی زندانی خدابنده‌ای از محل اجرای نیات موقوفه قیدار نبی (ع)
کد خبر: 4183943
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵

آزادی زندانی خدابنده‌ای از محل اجرای نیات موقوفه قیدار نبی (ع)

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده از آزادی یک زندانی از محل اجرای نیات موقوفه قیدار نبی (ع) خدابنده خبر داد.

ارسالی/آزادی زندانیان

به گزارش ایکنا از زنجان، علی ذوالقدری، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده صبح امروز ۴ آذر در جمع خبرنگاران گفت: با پرداخت ۲۰۰ میلیون ریال برای جرایم غیرعمد به شاکیان یک پرونده از محل اجرای نیات خیرات و مبرات موقوفه قیدار نبی (ع) خدابنده که منجر به جلب رضایت شاکیان شد، یک نفر زندانی آزاد شد و به آغوش خانواده بازگشت.

وی اظهار کرد: شهر قیدار که در زمان ایلخانان مغول روستایی کوچک بود توسط غازان‌خان که به دین اسلام گرویده بود به کابین بلغان خاتون همسرش درآمد و این بانو نیز به خاطر نیک‌اندیشی و طبع بلندش، این روستا را وقف بقعه حضرت قیدار نبی (ع) و طلاب علوم دینی کمک به فقرا و امور خیر کرد.

او ادامه داد: اکنون و با توجه به تبدیل آن به شهر، املاک مسکونی و تجاری و اداری مستاجر موقوفه محسوب می‌شوند و اجاره سالانه پرداخت می‌کنند که در نیات این موقوفه و حتی محرومیت‌زدایی شهر صرف و خرج می‌شود و بخشی از آن نیز برای توسعه و سرمایه‌گذاری در همین موقوفه مصرف می‌شود.

ذوالقدر گفت: در چند سال اخیر، ۳۶ میلیارد تومان برای طرح توسعه بقعه از همین محل هزینه شده است. امسال شاهد افتتاح بخش بزرگی از آن با حضور استاندار بودیم؛ ولی با این‌حال همچنان اقدامات تکمیلی و رفع نواقص بهسازی بقعه ادامه دارد.

رئیس اداره اوقاف شهرستان خدابنده بیان کرد: باید این نکته را نیز در نظر داشت که میزان دریافت اجازه سالانه اوقاف بسیار کمتر از عرف بازار است که با دستور نماینده ولی‌ فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه و در نظر گرفتن مصلحت عمومی و رفاه حال مردم در شهرستان اجرا شده است.

انتهای پیام
captcha