داشتن ایمان راستین از ویژگی‌های یک بسیجی تراز انقلاب است
کد خبر: 4183831
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۸
امام جمعه گرگان:

داشتن ایمان راستین از ویژگی‌های یک بسیجی تراز انقلاب است

امام جمعه گرگان با اشاره به آغاز هفته بسیج، بسیج را شجره طیبه و از یادگارهای امام راحل(ره) دانست و گفت: اولین و مهمترین ویژگی که یک بسیجی در تراز انقلاب باید داشته باشد داشتن ایمان راستین است و یک بسیجی باید به کشور و مردم، متعهد و آماده خدمت و فداکاری باشد.

آیت الله نورمفیدی امام جمعه گرگان

به گزارش ایکنا از گلستان، آیت‌الله سید کاظم نورمفیدی، امام جمعه گرگان در خطبه‌های نماز جمعه گرگان به خطبه ۱۸۹ نهج البلاغه اشاره کرد و گفت: امام علی(ع) به دو قسم از ایمان اشاره می‌کند ایمان ثابت و مستقیم و دیگری عاریه و مسقر نبودن است که بیشتر مردم گرفتار این نوع از ایمان هستند.

امام جمعه گرگان به آیه ۱۱ سوره مبارکه حج در مورد ایمان اشاره کرد و گفت: بعضی‌ها خدا را بندگی می‌کنند فقط با زبان یعنی در دلش نفوذ نکرده و فقط ایمان را وسیله‌ای برای رسیدن به دنیا می‌داند این افراد هم در دنیا و هم در آخرت دچار زیان می‌شوند که امام صادق(ع) می‌فرماید اگر کسی عمل آن با گفتارش یکی باشد می‌تواند گواهی داده که اهل نجات است ولی اگر فعل و قولش مخالف باشد این ایمانش مستودع و ایمان ثابتی ندارد.

آیت‌الله نورمفیدی در ادامه با اشاره به هفته بسیج گفت: اولین و مهمترین ویژگی، که یک بسیجی باید داشته باشد داشتن ایمان راستین است و یک بسیجی باید به کشور و مردم، متعهد و آماده خدمت و فداکاری باشد.

امام جمعه گرگان تصریح کرد: داشتن شناخت، بینش و توان تحلیل درست، ویژگی‌های مهم دیگری است که یک بسیجی در تراز انقلاب و نظام اسلامی را می‌سازد.

وی در ادامه به ۵ آذر، سالروز قیام مردم گرگان علیه رژیم طاغوت در سال ۵۷ اشاره کرد و گفت: مردم گرگان در پنجم آذر با دست‌هایی خالی اما همتی متعالی، به مقابله با نیروهای مسلح حکومت پهلوی پرداختند و در نبردی نابرابر ۱۴ شهید و شهیده را تقدیم راه استقلال و آزادی ایران سرفراز کردند.

وی افزود: نامگذاری پنج آذر به نام روز «قیام مردم گرگان» از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۹۵ و تصویب این روز به نام «روز گرگان» در صحن علنی شورای اسلامی این شهر، نشان از اهمیت این واقعه تاریخی دارد.

آیت‌الله نورمفیدی در بخش دیگری از خطبه‌ها تأکید کرد: مسئولان، تولیدکنندگان، مردم و همه، باید کمک کنیم تا مصرف کالای ایرانی به صورت فرهنگی ملی در بیاید، لذا این اتفاق، رونق تولید، اشتغال و پیشرفت در کشور را به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha