اختصاص ۱۵ میلیارد ریال به کانون‌های مساجد خراسان جنوبی
کد خبر: 4183675
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۸
استاندار خبر داد:

اختصاص ۱۵ میلیارد ریال به کانون‌های مساجد خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی از اختصاص ۱۵ میلیارد ریال اعتبار به کانون‌های مساجد استان خبر داد و گفت: همچنین به کانون‌های برتر مساجد بسته کتاب اهدا می‌شود.

جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان جنوبی، جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی، امروز پنجشنبه دوم آذر در نشست با جمعی از فعالان کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان با اشاره به وجود بیش از ۸۰۰ کانون مسجد در خراسان جنوبی، گفت: کمک‌های مالی لازم را به کانون‌های مساجد خواهیم داشت‌ اما این کانون‌ها نباید منتظر اعتبارات دولتی باشند.

وی با اشاره به اینکه کانون‌های مساجد مردمی بودن و آتش به اختیار بودن خود را حفظ کنند چرا که اثرگذاری کار مردمی بیشتر است، گفت: براساس تاکیدات مقام معظم رهبری، جهاد تبیین از جمله موضوعات جدی، کلیدی و مهم در جامعه است که باید بیش از گذشته به این موضوع بپردازیم.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه دشمنان با سم‌پاشی از طریق امپراطوری رسانه‌ای خود نقاط قوت نظام و کشور را انکار و نقاط ضعف‌ را به صورت مستمر منتشر و بزرگنمایی می‌کنند، گفت: همه ما باید در زمینه جهاد تبیین بیش از گذشته تلاش کنیم تا خودباختگی در جامعه که از دوران پهلوی به ارث رسیده، هرچه بیشتر کمرنگ شود.

وی با بیان اینکه اشراف اطلاعاتی ما در زمینه جهاد تبیین کافی نیست و به اندازه کافی وقت نمی‌گذاریم،ی افزود: تکلیف دینی، انقلابی و جهادی همه ما با عنوان نیروهای مردمی و جهادی، جهاد تبیین است پس منتظر مسئولان نباشید بلکه در حوزه فرهنگی آتش به اختیار وارد میدان شوید.

وی با اشاره به اهمیت انتخاب در نظام جمهوری اسلامی گفت: مقام معظم رهبری از اول فروردین امسال با بیانات خود به انتخابات ورود کردند و به معنای این است که انتخابات امسال با توجه به توطئه‌ها و تحریم‌های دشمنان با اهمیت‌تر از انتخابات گذشته است.

قناعت اظهار کرد: دشمنان در جنگ ترکیبی به دنبال گرفتن تلفات هستند و آن هم گرفتن اعتقادات و باورهای دینی جوانان است که باید همه ما در میدان و هوشیار باشیم.

قناعت گفت: اقتدار و امنیت در جامعه تهدیدهای دشمنان را بی‌اثر می‌کند و امروز علیرغم توطئه‌های دشمنان و طراحی فتنه‌های مختلف، نظام اسلامی مسیر پر اقتدار و پر افتخارش را ادامه می‌دهد چرا که رهبری آن را شخص شجاع، آگاه، مدیر و مدبر برعهده دارد.

وی یکی از بزرگترین ظرفیت‌های نظام در کنار توان بالای نظامی، پشتوانه مردمی آن است گفت: ملت ایران همیشه پای کار انقلاب و نظام بوده و در مناسبت‌های مختلف حضور چشمگیری داشته است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت براساس بیانات مقام معظم رهبری از مولفه‌های اصلی انتخابات است افزود: آنچه به وظایف این جمع بر می‌گردد مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است که انتظار می‌رود در این زمینه همراهی لازم را داشته باشید.

استاندار خراسان جنوبی همچنین به پیگیری‌های صورت گرفته برای افزایش پروازهای استان اشاره کرد و گفت: تعداد پروازهای استان افزایش یافته و تا پایان ماه جاری وضعیت پروازهای فرودگاه بیرجند بهتر هم خواهد شد.

وی عنوان کرد: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات امنیت و اقتدار پایدار، افزایش قدرت چانه‌زنی در عرصه‌های بین المللی، تحقق آرمان‌های نظام و انقلاب و صدور پیام همراهی مردم با نظام به جهانیان را به دنبال دارد.

وی افزود: مساجد نیز به عنوان سنگرهای جامعه باید همچنان کانون حرکت‌های انقلابی و جهادی باشند و کارهای اصلی انقلاب به خصوص در زمینه جهاد تبیین در مساجد صورت گیرد لذا هرچه می‌توانید در زمینه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات کار کنید.

انتهای پیام
captcha