راه‌یابی ۱۹ نخبه قرآنی از خراسان‌رضوی به مسابقات سراسری اوقاف
کد خبر: 4183502
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۸

راه‌یابی ۱۹ نخبه قرآنی از خراسان‌رضوی به مسابقات سراسری اوقاف

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی گفت: ۱۹ نخبه قرآنی خراسان رضوی به مرحله نهایی چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در بجنورد راه پیدا کردند.

حجت‌الاسلام محمد احمدزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضویحجت‌الاسلام محمد احمدزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا، در خصوص جزئیات چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اظهار کرد: مرحله استانی چهل‌و‌ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم 18 تا 20 مردادماه در مشهد برگزار شد که در این دوره 170 متسابق به مرحله استانی راه یافتند.

وی گفت: پس از رقابت، نفرات برتر به‌صورت ضبط اثر در مرحله مقدماتی مرحله کشوری شرکت کردند که پس از داوری، 19 نخبه قرآنی استان به مرحله نهایی چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در بجنورد راه یافتند.

احمدزاده افزود: براساس اعلام ستاد مرکزی مسابقات قرآن، در بخش آقایان، علی‌اصغر شم‌آبادی در رشته اذان، جواد رشید تولایی در رشته قرائت ترتیل، سیدحامد حسینی در رشته ترتیل، صالح اخترشناس و سعید قره‌داشی در حفظ 20 جزء، نوید رزم‌جو و محمد خاکپور در حفظ کل، علی خراسانی و سیدحمزه روحانی در دعاخوانی، مسعود موحدی راد، امید حسینی نژاد و حمید حق‌طلب در قرائت تحقیق به مرحله نهایی مسابقات قرآن راه پیدا کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به اینکه هفت نفر از بانوان به مرحله نهایی مسابقات سراسری راه یافتند تصریح کرد: در بخش بانوان نیز مرضیه میرزایی‌پور، فهیمه فاضلی و سیده معصومه حسینی در قرائت ترتیل، الهام حسین‌زاده و سیده سمانه محروقی در حفظ کل، بنت‌الهدی شایق در دعاخوانی و زهرا جاویدی صباغیان در رشته قرائت تحقیق به مرحله مسابقات قرآن راه پیدا کردند.

وی با بیان اینکه مشهد و خراسان رضوی یکی از قطب‌های مهم قرآنی کشور است، افزود: این رقابت‌ها در دو بخش بانوان و آقایان و در بخش‌های نغماتی شامل رشته‌های تواشیح، اذان و اجرای گروه‌های هم‌خوانی و بخش آوایی شامل رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ ۲۰ و کل قرآن برگزار می‌شود که رشته اذان فقط ویژه آقایان است.

احمدزاده گفت: این دوره از مسابقات سراسری قرآن از 9 تا 18 آذرماه در شهر بجنورد، استان خراسان شمالی برگزار می‌شود و برگزیدگان این رقابت‌ها به مسابقات مختلف قرآن جهان اسلام در کشورهای مختلف اعزام می‌شوند.

انتهای پیام
captcha