مادران قرآنی سرمشق خوبی برای فرزندانشان هستند
کد خبر: 4183458
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۹
در گفت‌وگو با ایکنا مطرح شد

مادران قرآنی سرمشق خوبی برای فرزندانشان هستند

حافظ قرآن کریم گفت: مادران قرآنی در این دوران سخت و پر از آسیب‌های اجتماعی می‌توانند از لحاظ فرهنگی و مذهبی یک نمونه و سرمشق خوب برای فرزندانشان باشند.

سوسن شکرگزار حافظ قرآن و پرستارسوسن شکرگزار، حافظ قرآن در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: حفظ قرآن را از دوران راهنمایی شروع کردم، اما به‌ دلایلی آن را ادامه ندادم؛ با توجه به اینکه پرستار هستم در دوران شیوع کرونا به تشویق یکی از همکارانم که خود نیز حافظ قرآن است، خدا این توفیق دوباره را به من هدیه داد و حفظ کلام وحی را شروع کردم. گرچه شغل پرستاری در بیمارستان بوعلی بیرجند در کنار مسئولیت کارهای منزل سختی‌هایی دارد و همین‌طور زمان گذاشتن برای حفظ قرآن، اما با عنایت خدا توانسته‌ام هفت جزء قرآن را حفظ کنم که این امر برایم بسیار شیرین و آرامش‌بخش است.

وی با بیان اینکه خیلی خوشحالم که هر روز می‌توانم زمانی را به حفظ قرآن اختصاص دهم و این را از برکات قدم گذاشتن در مسیر قرآن می‌دانم، افزود: همسرم نیز در مسیر حفظ قرآن‌ از مشوقان اصلی من است و دوستانی که در این مسیر مرا همراهی می‌کنند. باید برنامه منظمی برای حفظ و مرور آیات این کتاب آسمانی داشته باشیم؛ در خانه ما بیشتر اوقات به جای صدای موسیقی، صدای قرآن می‌آید و این باعث خیر و برکت زیادی در زندگی‌مان شده است.

این حافظ قرآن گفت: حفظ قرآن با تکرار، تداوم و ممارست میسر می‌شود و در این مسیر نورانی باید ثابت‌قدم بود. انگیزه‌ اصلی من برای شروع حفظ این بود که در مسیر رهروان و حافظان قرآن قدم بردارم تا از فیوضاتی که شامل حال آن‌ها می‌شود اندکی بهره‌مند و قرآن شفیع من در روز قیامت باشد. آیه به آیه‌ قرآن سراسر درس و آرامش است، اما آیه‌ ۱۳۹ سوره آل عمران همیشه برای من آرامش‌بخش و امیدوار‌کننده است؛ هر زمان که یک گرفتاری پیش می‌آید با زمزمه این آیه خیالم آسوده و راحت می‌شود.

وی با بیان اینکه مادران قرآنی در این دوران سخت و پر از آسیب‌های اجتماعی می‌توانند از لحاظ فرهنگی و مذهبی یک نمونه و سرمشق خوب برای فرزندانشان باشند، اظهار کرد: با توجه به اینکه همیشه نوای قرآن در خانه ما طنین‌انداز است باعث شده که فرزندانم نیز با قرآن انس بگیرند. بیشتر اوقات اگر آیه‌ای باشد که تفسیر و معنی آن برای فرزندانم قابل درک باشد سعی می‌کنم برای آن‌ها به زبان خودشان بیان کرده و بگویم خدای مهربان ما را به راه راست راهنمایی می‌کند. هدف من این است که بتوانم فرزندان شایسته تربیت کنم، چراکه اولین شغل ما زنان تربیت فرزندان است و تا الان پرستار بودنم در هدف من خللی ایجاد نکرده است.

این حافظ قرآن با اشاره به اینکه از سنین کودکی در مسابقات قرآنی شرکت می‌کردم، گفت: در مسابقاتی که از طرف بیمارستان برگزار شد در رشته ترتیل مقام سوم و در رشته حفظ پنج جزء قرآن کریم مقام اول را کسب کردم.

وی بیان کرد: حفظ قرآن بر روحیه و اخلاقیات حافظ اثرگذار است و عمل به آموزه‌های این کتاب آسمانی و درس‌هایی که می‌گیریم باعث می‌شود در مشکلات زندگی با صبر و حسن انتخاب، تصمیمات بهتری داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha