رقابت ۳۰۰ نفر در مرحله نهایی مسابقات قرآن فراجا
کد خبر: 4183446
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۳
سردار بهرامی بیان کرد:

رقابت ۳۰۰ نفر در مرحله نهایی مسابقات قرآن فراجا

معاون تبلیغات عقیدتی ـ سیاسی فراجا با اشاره به برگزاری مرحله نهایی بیست‌وهشتمین دوره مسابقات سراسری کارکنان کادر و وظیفه گفت: در مرحله استانی ۲۵ هزار شرکت‌کننده به رقابت پرداختن که از این تعداد ۱۳۰۰ نفر موفق به حضور در مرحله نیمه‌نهایی شدند و در نهایت از این تعداد ۳۰۰ نفر به عنوان چهره ممتاز قرآنی در این دوره از مسابقات سراسری با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

سرتیپ دوم پاسدار محمد بهرامی

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی پلیس، سرتیپ دوم پاسدار محمد بهرامی، معاون تبلیغات عقیدتی ـ سیاسی فراجا ضمن تشریح نامگذاری مسابقات قرآن کریم فراجا گفت: شهدای عزیز با الگو شدن خود به ما یاد داده‌اند که جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر قرآن و عترت به این نقطه رسیده که امروز چشم امید تمام آزادی‌خواهان جهان است.

وی نیروی انتظامی کشور را به معنای واقعی کلمه یک سازمان قرآنی دانست و افزود: به منظور ادای احترام به مقام شامخ شهدای انتظامی و عرض ارادت به روح پرفتوح ۵۵ تن از یاران شهیدمان در انتظامی کشور که در سال جاری به فیض شهادت نائل شده‌اند و همچنین به یاد شهدای مظلوم و بی‌دفاع غزه که در عملیات غرورآفرین طوفان الاقصی و در جنایت‌های وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی به خیل عظیم شهدا پیوستند، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران این دوره از مسابقات را به یاد این بزرگواران برگزار می‌کند.

بهرامی ادامه داد: برهمین اساس، با حمایت‌های سردار احمدرضا رادان و حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا ادیانی، فرمانده و رئیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی انتظامی کشور، با برگزاری جلسات و کلاس‌های تلاوت قرآن کریم به صورت مستمر در سراسر کشور و اجرای دوره‌های توانمندسازی قاریان و حافظان قرآن کریم، نخبه‌های قرآنی شایسته‌ای در سطح انتظامی کشور پرورش یافته‌اند و مطمئناً حضور این چهره‌های قرآنی باعث ارتقای سطح این دوره از مسابقات خواهد شد.


بیشتر بخوانید؛

مرحله نهایی بیست‌وهشتمین مسابقات قرآن کارکنان فراجا برگزار می‌شود


معاون تبلیغات عقیدتی ـ سیاسی فراجا در خصوص زمان و مکان برگزاری این دوره از مسابقات قرآن فراجا گفت: شروع مسابقات سه‌شنبه ۷ آذر و مراسم اختتامیه و تجلیل از نفرات برتر پنجشنبه ۹ آذر با حضور فرمانده کل انتظامی کشور و رئیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی انتظامی کشور در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی آموزشی عمار شهر مقدس قم برگزار خواهد شد.

این مقام انتظامی در تشریح این دوره از مسابقات گفت: مسابقات در ۱۰ رشته حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء، ۱۵ جزء، ۱۰ جزء، ۵ جزء و همچنین قرائت تحقیق، ترتیل قرآن، اذان و درک مفاهیم سطح ۱ و ۲ برگزار می‌شود. نفرات برتر هر رشته جواز حضور در مسابقات سراسری قرآن کریم نیرو‌های مسلح کشور که در بهمن‌ماه سال جاری به میزبانی سپاه پاسداران برگزار خواهد شد، کسب می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ هزار نفر از کارکنان و اعضای خانواده آنان در مسابقات مختلف قرآن کریم انتظامی کشور شرکت کرده‌اند، افزود: بیست و هشتمین دوره مسابقات سراسری کارکنان کادر و وظیفه با حضور ۲۵ هزار شرکت‌کننده در مرحله استانی برگزار شده است که ۱۳۰۰ نفر از آنان موفق به حضور در مرحله نیمه نهایی شده‌اند و از این تعداد با ارزیابی اساتید و داوران بین‌المللی، ۳۰۰ نفر به عنوان چهره ممتاز قرآنی در این دوره از مسابقات سراسری با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

بهرامی تاکید کرد: تمامی مسابقات قرآنی انتظامی کشور با هدف تحقق اندیشه‌های حضرت امام خمینی‌(ره) و تحقق انتظارات مقام معظم رهبری‌(مدظله العالی) در خصوص اشاعه، ترویج و انس با قرآن کریم، ترویج سبک زندگی قرآنی و شناسایی و تشویق کارکنان مستعد قرآنی برگزار می‌شود و امروز شاهدیم که انتظامی کشور در ترویج فرهنگ قرآنی پیشتاز و برجسته است.

معاون تبلیغات و روابط عمومی انتظامی کشور گفت: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، هماهنگ و در راستای دستورات سلسله مراتب فرماندهی که در رأس آن فرامین نورانی امام خامنه‌ای‌(مدظله العالی) قرار دارد همواره در همه امور، قرآن و آموزه‌های قرآنی را در رأس کار‌های اجرایی خود قرار داده است و موفقیت‌های حاصل شده در تامین نظم و امنیت جامعه را به برکت نور قرآن و همنشینی و انس با کلام الله وحی می‌داند. با برنامه‌یزی صورت گرفته در حاشیه این دوره از مسابقات، محفل انس با قرآن کریم در حرم کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه‌(س) با حضور متسابقین و اساتید قرآنی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha