40 کتابدار در زنگ کتابخوانی مدارس یزد فعالیت دارند
کد خبر: 4183200
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۴

40 کتابدار در زنگ کتابخوانی مدارس یزد فعالیت دارند

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد با اشاره به راه‌اندازی زنگ کتابخوانی در مدارس استان گفت: در قالب این طرح، 40 کتابدار در بیش از 400 ساعت کلاس درس مدارس حضور پیدا می‌کنند.

محمدمحسن رفیعی، مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان یزدبه گزارش ایکنا از یزد، محمدمحسن رفیعی، مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان یزد، 29 آبان در دیدار مدیران و فعالان حوزه کتاب با آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: اکنون ۱۱۲ باب کتابخانه در استان یزد وجود دارد و به ازای هر ۱۱ هزار و ۱۸۷ نفر یک کتابخانه در استان خدمت‌رسانی می‌کند.

وی با اشاره به وجود بیش از دو میلیون و ۴۳۹ هزار و ۸۱۴ جلد کتاب در کتابخانه‌های استان اضافه کرد: ۱۰۵ هزار و ۵۳۴ نفر یعنی ۸.۵ درصد جمعیت استان یزد عضو کتابخانه‌های عمومی هستند و به لحاظ کمی در ردیف استان‌های اول تا سوم قرار داریم.

رفیعی با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده، از راه‌اندازی زنگ کتابخوانی در مدارس استان خبر داد و گفت: در قالب این طرح و با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی، بیش از 40 کتابدار در بیش از 400 ساعت کلاس درس مدارس حضور پیدا کرده و به معرفی کتاب، آموزش قصه‌گویی، فلسفه برای کودکان و نمایش‌نامه‌خوانی خواهند پرداخت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد، برگزاری بیش از ۱۲ هزار برنامه کتابخانه‌ای و فرهنگی در سطح کتابخانه‌های عمومی استان و همچنین برگزاری ۱۰ دوره آموزشی در قالب ۱۷ هزار و ۷۵۸ نفر ساعت با شرکت ۹۱۳ نفر در راستای آموزش، ارتقای اطلاعات و مهارت‌های کتابداران را از دیگر اقدامات برشمرد و بازدید مهمانان خارجی دومین همایش بین‌المللی کتابخانه‌های عمومی کسب و کارهای کوچک از کتابخانه‌های شاهدیه، وزیری، علامه جعفری را یادآور شد.

وی از جذب ۱۵ کتابدار جدید در کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد و با اشاره به برنامه‌های اوقات فراغت بیان کرد: ۳۲۰ کلاس اوقافت فراغت در کتابخانه‌های عمومی استان برگزار که بیش از ۶ هزار نفر مشارکت داشتند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد با اشاره به آمار امانت کتاب در کتابخانه‌های عمومی یزد نیز گفت: تقریباً به ازای هر عضو سالانه ۱۰ تا ۱۵ کتاب امانت داده می‌شود و به عبارتی سالانه بالغ بر یک میلیون و ۵۰۰ هزار کتاب امانت داده می‌شود که کتاب‌های کودک، کمک درسی، ادبیات و رمان، دینی، روانشناسی و تاریخی جزو پرمخاطب‌ترین کتاب‌هاست.

انتهای پیام
captcha