تفکر بسیجی انتفاضه سنگ را به مقاومت امروز مبدل کرده است
کد خبر: 4183078
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲
فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی:

تفکر بسیجی انتفاضه سنگ را به مقاومت امروز مبدل کرده است

سردار محمدرضا مهدوی گفت: فراموش نکنیم که در ۳۰ سال قبل در فلسطین انتفاضه سنگ را داشتیم ولی امروز آنان با امکانات بیشتر و به‌روزتر و با موشک در جلوی دشمن صهیونیستی اشغالگر ایستاده‌اند.

سردار محمدرضا مهدوی، فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، سردار محمدرضا مهدوی، فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی، صبح امروز، 29 آبان‌ماه در دیدار با نماینده ولی فقیه در این استان با بیان اینکه در طول ۴۴ سال گذشته بسیج در همه عرصه‌های محرومیت‌زدایی، امنیتی، سازندگی و… نقش ایفا کرد و خوش درخشید، گفت: افتخار بسیج بر این است که در رأس آن فرماندهی رهبر معظم انقلاب وجود دارد. امروزه بسیج الگوی بسیاری از آزادی‌خواهان جهان قرار گرفته است، چراکه از دل مردم برخاسته و برای مردم کار و تلاش می‌کند.

فرمانده سپاه انصارالرضا‌(ع) خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه بسیج گره‌های بسیار بزرگی را در جامعه باز کرده است، بیان کرد: بسیج در بسیاری از بخش‌ها در کنار دستگاه‌های اجرایی بوده است و یا برای خدمتگزاری آنان راه را باز کرده است. بسیاری از کشورهایی که سال‌ها زیر یوق استکبار و استعمار بوده‌اند امروزه با الگو گرفتن از اندیشه بسیجی به جبهه مقاومت پیوسته و در برابر دشمنان ایستاده‌اند.

مهدوی با بیان اینکه در حوادث غیر مترقبه چون سیل و زلزله اولین نقش را بسیجیان ایفا می‌کنند، گفت: با توکل به خداوند توانسته‌ایم بسیاری از مشکلاتی که در پیش روی مردم به‌وجود آمده، حل کنیم. بخشی از فعالیت بسیج که به موضوع محرومیت‌زدایی اختصاص دارد مباحث جهاد آبرسانی، ساخت مسکن محرومان، ایجاد اشتغال و… را شامل می‌شود.

فرمانده سپاه انصارالرضا‌(ع) خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه بسیج در حوزه امنیتی نیز پیشگام بوده است، یادآور شد: در اغتشاشات سال قبل بسیج در کنار سایر نیروهای امنیتی و انتظامی ورود پیدا کرد و اهداف دشمن برای آشوب را نقش بر آب کرد. بسیاری از بسیجیان مدرسه به مدرسه، دانشگاه به دانشگاه و پایگاه به پایگاه حاضر شدند و در حیطه تبیین موضوعات نقش‌آفرینی کردند. دشمن زخم‌خورده برای سالگرد اغتشاشات سال ۱۴۰۱ برنامه‌ریزی کرده بود ولی جهاد تبیین موجب شد که اتفاق خاصی را در سطح کشور نداشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه تفکر بسیجی در راستای حل مشکلات، خود را محدود به زمان و وقت اداری نمی‌کند، گفت: این روزها مسئولیت و وظیفه بسیجی علاوه بر حفظ آمادگی دفاعی، موضوع جهاد تبیین است که در این زمینه قرارگاهی نیز تشکیل شده است.

مهدوی با اشاره به فعالیت ۱۷ هزار و ۵۰۰ بسیجی قرآن‌آموز در خراسان‌جنوبی یادآور شد: ما در کنار دولتمردان در راستای رفع مشکلات جامعه قدم برمی‌داریم و خود را خادم مردم مؤمن، انقلابی و بافرهنگ خراسان‌جنوبی می‌دانیم.

انتهای پیام
captcha