برگزاری جلسه اشهار «سبحان رفیع‌پرهیزگار» در شورای عالی قرآن
کد خبر: 4183035
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۵

برگزاری جلسه اشهار «سبحان رفیع‌پرهیزگار» در شورای عالی قرآن

جلسه اشهار «سبحان رفیع‌پرهیزگار» با حضور تعدادی از قاریان قرآن یکشنبه ۲۸ آبان‌ماه در سالن جلسات شورای عالی قرآن برگزار شد.

به گزارش ایکنا، به نقل از حوزه ارتباطات شورای عالی قرآن، جلسه إشهار‌(جلسه پایانی اقراء)، با حضور محمدتقی میرزاجانی، معاون آموزش، پژوهش و ارتباطات شورای عالی قرآن، علی قاسم‌آبادی، معاون تولید و نظارت، علی صالحی‌متین، مدیر آموزش و ارزیابی، نصرت‌الله حسینی، قاری و داور قرآن کریم و سبحان رفیع پرهیزگار، حافظ کل قرآن کریم و تعدادی از علاقه‌مندان قرآنی یکشنبه ۲۸ آبان‌ماه در سالن جلسات شورای عالی قرآن برگزار شد.

در این برنامه، سبحان رفیع‌پرهیزگار که پیش از این کل قرآن را نزد سیدمحمد کرمانی از قاریان ممتاز کشور و از کارشناسان شورای عالی قرآن قرائت کرده بود، سوره‌های کافرون تا ناس، سوره حمد و پنج آیه اول سوره بقره را تلاوت و اجازه‌نامه روایت حفص از عاصم از طریق مصباح را دریافت کرد.

سنت اقراء یکی از روش‌های اصیل آموزش قرآن است و قاری، کل قرآن را نزد استاد و شیخ خود قرائت می‌کند و در صورتی که قرائت وی به اتقان کافی رسیده باشد، اجازه‌نامه قرائت یا اقراء را دریافت می‌کند و می‌تواند خود در جایگاه مقری، این سنت حسنه را ادامه دهد.

توسعه سنت اقراء چندسالی است که به صورت جدی در دستور کار شورای عالی قرآن قرار دارد.

انتهای پیام
captcha