نوجوان موفق امیدش را به خدا از دست نمی‌دهد
کد خبر: 4182978
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۷
در گفت‌وگو با ایکنا مطرح شد

نوجوان موفق امیدش را به خدا از دست نمی‌دهد

یک حافظ ١۴ ساله قرآن گفت: نوجوان موفق تمام اهداف ١٠ سال آینده خود را مشخص می‌کند، برای رسیدن به آن نهایت تلاش خود را به‌کار می‌گیرد و امیدش را به خداوند از دست نمی‌دهد، چراکه هیچ چیز بیشتر از ناامیدی نمی‌تواند نشاط و پویایی را در یک نوجوان نابود کند.

فاطمه‌زهرا عزیزسیدی حافظ کل قرآنفاطمه‌زهرا عزیزسیدی متولد 1388، حافظ کل قرآن کریم از مدرسه تخصصی شبانه‌روزی حفظ قرآن و نهج‌البلاغه مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان است. وی در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان با بیان اینکه هدفش از حفظ قرآن، قرب به خداوند و رسیدن به آرامش است، اظهار کرد: با حفظ قرآن در مقایسه با سایر هم‌کلاسی‌ها در بسیاری از دروس پیشرفت بیشتری داشته‌ام.

وی با بیان اینکه حفظ قرآن را به‌صورت مجازی در طرح یک‌ساله مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان و در سال تحفیظی ١۴٠١ ـ ١۴٠٢ به پایان رسانده است، درباره مشوق اصلی خود برای رو آوردن به حفظ گفت: استادان قرآنی‌ام در گام نهادن به این مسیر، من را تشویق کردند.

این حافظ کل قرآن درباره جالب‌ترین خاطره‌اش از دوران حفظ قرآن بیان کرد: در یکی از امتحانات نتوانستم مطالعه از پیش‌ خوانده‌ای داشته باشم و با آمادگی حاضر شوم. پیش از طرح سؤالات از سوی استاد به قرآن متوسل شدم و خوشبختانه امتحانم را آن‌طور که خودم هم باور نمی‌کردم، با موفقیت پشت سر گذاشتم.

وی آیه ۵۳ سوره زمر را دلنشین‌ترین آیه قرآن دانست و افزود: خداوند در این آیه می‌فرماید: «قُلْ يَا عِبَادِيَ الَّذِينَ أَسْرَفُوا عَلَىٰ أَنْفُسِهِمْ لَا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِيعًا إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِيمُ؛ ای رسول رحمت، به آن بندگانم که به عصیان، اسراف بر نفس خود کردند، بگو: هرگز از رحمت نامنتهای خدا ناامید نباشید. البته خدا همه گناهان را چون توبه کنید، خواهد بخشید که او خدایی بسیار آمرزنده و مهربان است.»

عزیزسیدی درباره ویژگی‌های یک نوجوان موفق گفت: از نظر من، نوجوان موفق تمام اهداف ١٠ سال آینده خود را مشخص می‌کند، برای رسیدن به آن نهایت تلاش خود را به‌کار می‌گیرد و امیدش را به خداوند از دست نمی‌دهد، چراکه هیچ چیز بیشتر از ناامیدی نمی‌تواند نشاط و پویایی را در یک نوجوان نابود کند.

وی نوجوان‌های هم‌سن خود را مخاطب قرار داد و تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که هم‌سن و سالان من به سمت آن می‌روند، گوش دادن به آهنگ است. پیشنهاد می‌کنم اوقاتتان را بیشتر با شنیدن صوت دلنواز قرآن پر کنید تا متوجه تفاوت اثرش شوید.

زهراسادات محمدی

انتهای پیام
captcha