نور قرآن انگیزه‌ام را در پیشرفت حرفه پرستاری افزایش می‌دهد
کد خبر: 4182939
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۷
در گفت وگو با حافظ قرآن در گرگان؛

نور قرآن انگیزه‌ام را در پیشرفت حرفه پرستاری افزایش می‌دهد

احمد کلائی، پرستار و حافظ کل قرآن در گرگان پرستاری را حرفه‌ای از عشق و علاقه و ایثار می‌داند لذا نور قرآن را انگیزه‌ای در پیشرفت حرفه پرستاری خود دانسته و ایکنا گلستان در مورد روند حفظ قرآن با این حافظ گفت وگویی انجام داده که تقدیم مخاطبان می‌شود.

کلایی پرستار و حافظ کل قرآن در گرگان

وقتی به مشاغل مختلف فکر می‌کنم در این میان شغل پرستاری بیشتر از مابقی شغل‌ها ذهنم را به خود درگیر می‌کند، یک علامت سؤال بزرگ ذهنم را به چالش می‌کشد؛ اینکه چطور کلماتی که با بار مسئولیت زیاد همچون صبر، بیخوابی، مهارت، سختی، همدرد، همراه و... درون یک فرد تجلی پیدا کرده به گونه‌ای که طبق بیانات مقام معظم رهبری، پرستاران «فرشته رحمت، بهبودگر جسم و نوازشگر روح مریض» تلقی شده‌اند. به همین منظور به مناسبت ولادت عقیله بنی هاشم، حضرت زینب(س) و روز پرستار بر آن شدیم تا با احمد کلائی، پرستار و حافظ کل قرآن متولد 15 مهر از 1373 گرگان گفت وگویی داشته باشیم که تقدیم مخاطبان ایکنا می‌شود.

احمد کلائی، پرستار و حافظ کل قرآن در گرگان در مورد شرایط ورود خود به حفظ قرآن در کنار رشته پرستاری در گفت وگو با ایکنا از گلستان گفت: در دوران ابتدایی با حمایت و همکاری مادرم به همراه خواهرم از سال 1384در کلاس حفظ قرآن شرکت کردم و با توجه به اینکه اکثر دانش آموزانی که رشته تجربی را انتخاب می‌کنند در پشت پرده ذهن خود آرزوی پزشکی را می‌پروانند و من هم از این قاعده مستثنا نبودم، اما بعد کنکور من توانستم در رشته پرستاری به فعالیت ادامه دهم.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه پرستار نمونه استانی شده‌اید، برای دوستانی که می‌خواهند در این رشته به تحصیل بپردازند چه پیشنهادی دارید؟ گفت: بدون در نظر گرفتن زمان فارغ‌التحصیلی حدود 5 سال است که در این حرفه به مردم خدمت می‌کنم، لذا اگرچه پرستاری، ضمانت شغلی دارد و افراد همواره به آن نیازمند هستند اما اگر بدون عشق و علاقه در این مسیر قدم بگذاری نمی‌توانی به سرمنزل مقصود برسی.

این پرستار پرتلاش گرگان با بیان‌اینکه توسل و توجه به برخی از آیات قرآن سختی‌ها و مشکلات راه پیش رو را هموار می‌کند، افزود: با استناد به آیات قرآن می‌بینیم که انسان ها در سختی آفریده شده‌اند(سوره مبارکه بلد آیه 4) اگرچه این سختی زمینه‌ساز رشد افراد است اما همواره آیه «الا بذکر الله تطمئن القلوب» در سختی‌ها، آرامشی را برایم به ارمغان می‌آورد که قابل توصیف نیست.

کلائی در پاسخ به این سؤال که با توجه به اینکه پرستار هستید و این حرفه مشغله‌های خاص دارد آیا در روند حفظ قرآن شما تأثیر گذاشته است؟ گفت: به نظر من کاربردی کردن مفاهیم قرآن در زندگی روزمره به مراتب مهمتر از حفظ کردن آن است، اما دوستانی که تمایل دارند با وجود شرایط شغلی بازهم به حفظ آیات الهی بپردازند باید با توکل و توسل، با چاشنی همت و پشتکار به این مسیر وارد شوند.

وی حضور در مسابقات قرآن از جمله جامعه پزشکان و پرستاران را بسیار با اهمیت شمرد و گفت: همانطور که بیان کردم به دلیل شرایط شغلی امکان مرور محفوظات برایم تقریبا فراهم نیست، اما با این حال با استفاده از اهرم مسابقات سعی کردم به مرور و تثبیت بپردازم و در مسابقات حفظ 5 جزء علوم پزشکی مقام اول در مقطع شهرستانی و استانی را کسب کنم.

انتهای پیام
captcha